REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS


Senas automobilis - geras automobilis? Šiam teiginiui turėtų pritarti daugelis automanų, kurie mano, jog modernus, šiuolaikinis, elektronikos prigrūstas automobilis tam tikrose kategorijose negali konkuruoti ar net prilygti 20 ar 30 metų senumo mašinoms.


Senas automobilis - geras automobilis? Šiam teiginiui turėtų pritarti daugelis automanų, kurie mano, jog modernus, šiuolaikinis, elektronikos prigrūstas automobilis tam tikrose kategorijose negali konkuruoti ar net prilygti 20 ar 30 metų senumo mašinoms.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Per pastaruosius 30 metų automobilių pramonė pasikeitė. Kartais gali pasirodyti, jog kardinalių pokyčių nesulaukėme, tačiau automobilių pramonė didžiulę pažangą padarė saugumo, efektyvumo, gamybos srityse. Vis dėlto, augantis technologijų skaičius iš automobilių atima dalelę charizmos, rankomis neapčiuopiamo charakterio, kuris priverčia automanus pamilti vieną ar kitą automobilį.

REKLAMA

Kiekvienas automobilis sugeba suteikti tam tikrą emociją. Vairuojant modernų elektromobilį jaučiatės puikiai, nes nemokate už kurą, važiuojate viešajam transportui ir elektromobiliams skirtomis eismo juostomis. Sėdėdami už itin prabangaus „BMW“ vairo jaučiatės taip, lyg būtumėte pasiekęs aukščiausią galimybių ribą, nes galite be didelių problemų įsigyti 50 000 eurų kainuojančią mašiną. Tuo tarpu automanų širdis užvaldančios mašinos būna įvairiausių tipų - senos, baisios, lėtos, retos, tačiau jos turi vieną ir tą patį bruožą - sielą, kuri leidžia mums užmegzti ryšį tarp automobilio ir vairuotojo.

REKLAMA
REKLAMA

Vaido šeimai priklausantis Ford Scorpio
Vaido šeimai priklausantis Ford Scorpio

Šeimos narys


Teiginiui, jog senas automobilis gali turėti daugiau šarmo negu modernesnis ir visomis prasmėmis geresnis analogas, pritaria ir mūsų istorijos herojus - Vaidas. Vilniuje gyvenantis automanas, kuris turėdamas laisvo laiko praleidžia būdamas šalia „Ford Scorpio“ - automobilio, kuris vaikino šeimai priklauso daugiau nei 20 metų.


Devinto dešimtmečio pabaigoje pagamintas „Ford Scorpio“ į Lietuvą atvyko 1996 metais. Laikais, kuomet per televiziją rodė informacinius pranešimus apie nusikaltimus Kaune, kuomet Jurgis Kairys praskrenda Kaune po tiltu ir kuomet Vilniuje atidaromas pirmasis „McDonalds“ restoranas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

1996 metais Lietuvos automobilių parkas pradėjo kardinaliai keistis. Pradėjus vakarietiškiems automobiliams plūsti į įvairiausius Lietuvos kampelius, rusiškos technikos atsikratyti nusprendė ir mūsų istorijos pašnekovo tėtis.


„Visą savo vaikystę praleidau tarp „Lada“ markės automobilių. Automobilių, kuriuos turėjo mano tėtis. Šiandien puikiai atsimenu kaip tėtis mane pasisodindavo ant kelių ir leisdavo pasukinėti vairą“, - malonius vaikystės įspūdžius pasakoja Vaidas.


Net ir būdamas mažas pyplys, Vaidas prisimena, jog jo tėtis turėdavo silpnybę išskirtiniams aksesuarams, kuriais papuošdavo savo vairuojamą „Lada“.

REKLAMA

„Tėvas buvo mėgėjas turėti išskirtinį žigulį. Veždavo įvairiausius priedus iš Maskvos, tobulindavo savo automobilį. Anuomet tai buvo kažkas TOKIO“, - priduria Vaidas.


Vaidui priklausantis Ford Scorpio
Vaidui priklausantis Ford Scorpio

Dizainas - vienas iš privalumų


Vis dėlto, Lietuvą užplūdusi pasiutligė dėl vakarietiško automobilio neaplenkė ir Vaido šeimos. Tuomet daugelis žvalgydavosi į „Audi“, „BMW“, „Mercedes Benz“ pusę, tačiau Vaido tėtis norėjo kitos mašinos. Kokios?


„Ne taburetės“, - šypteli Vaidas.


Priežasčių yra ne viena ir ne dvi, kodėl buvo pasirinktas būtent „Ford Scorpio“. Pirmoji priežastis - dizainas. Apvalesnės formos, kuriomis negalėjo pasigirti ne vienas to meto automobilis. Be to, naujų ratų ieškojęs Vaido tėtis norėjo, jog jis turėtų galingą variklį. Benzinas anuomet buvo neįtikėtinai pigus, tad kam rinktis dyzelį, jeigu galima džiaugtis fantastiškai skambančiu 6 cilindrų motoru?

REKLAMA

„Ford“ automobiliai mūsų šalyje niekuomet nebuvo labai populiarūs ar paklausūs. Juos rinkdavosi tie žmonės, kurie didesnį prioritetą skirdavo ne tik techniniams parametrams, bet ir automobilio eksterjero dizainui, tad atsižvelgiant į Vaido šeimos poreikius - štai šis „Ford Scorpio“ atitiko visus jų poreikius.


„Persėdus nuo žigulio ant V6 - patikėkite - automobilis atrodė kaip iš kitos planetos“, - juokdamasis apie pirmąją pažintį su „Ford Scorpio“ pasakoja Vaidas.


Vaidas šalia Ford Scorpio automobilio
Vaidas šalia Ford Scorpio automobilio

Modernūs automobiliai - ne motais


Nuo 1996 metų praėjo daugiau kaip 20 metų, tačiau „Ford Scorpio“ vis dar rieda Lietuvos keliais ir džiugina Vaido širdį. Kodėl? Vaidas ieškodamas atsakymo į šį klausimą, iškart priduria, jog „Ford Scorpio“ nebuvo parduotas ar išmestas į laužyną tik vaikino dėka.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Turėjome ne vieną modernesnį automobilį, tačiau ne vienas nesugeba suteikti tiek džiaugsmo kaip šis Skorpas“, - pasakoja Vaidas.


„Jis man pasidarė kaip šeimos narys“, - priduria vaikinas.


Vis dėlto, požiūris į šį automobilį pasikeitė 2005 metais, kuomet vairuodamas „Ford Scorpio“ vaikinas bakstelėjo į kito automobilio galinę dalį. Anuomet žmonių, gebančių tinkamai sutvarkyti „Fordą“ nebuvo, tad visus reikiamus darbus Vaidas nusprendė patikėti savo srities profesionalams.


Kur kreiptis Vaidas žinojo, trūko tik vieno - pinigų. Norint prikelti „Ford Scorpio“ reikėjo maždaug 4000 litų, o tokie pinigai jaunų studentų kišenėse tuomet negulėjo.

REKLAMA

„Sukausi kaip tik galėjau. Taupiau, šiek tiek prisidėjo tėvai, bet savo tikslą pasiekiau - sutvarkiau, sukišau beprotiškai daug pinigų ir staiga supratau - daugiau niekuomet su juo nevažinėsiu žiemą, saugosiu ir mylėsiu.“


„Sunku apibūdinti šį jausmą, tačiau automobilis man tapo auksinis, turintis didžiulę išliekamąją vertę.“


Vaidui priklausantis Ford Scorpio
Vaidui priklausantis Ford Scorpio

Nuotykių - netrūko


Kai kurie žmonės tokį automobilį būtų pardavę ir nesigailėję, tačiau Vaidas savo sprendimo nesigaili. Daugiau nei pusę gyvenimo važinėjęs su šia mašinas Vaidas priduria, jog tokios mašinos kelia daugybę emocijų ne tik pojūčių vairuojant ar klausant 6 cilindrų motorą. Daugybę emocijų kelia ir nuotykiai, kuriuos patyri su konkrečiu automobiliu.

REKLAMA

„Su šiuo automobiliu patekome ne į vieną kuriozišką situaciją ir perėjome ne per vieną nuotykį“, - pasakoja Vaidas.


Norėdami sužinoti patį netikėčiausią įvykį ar nuotykį, iškart paprašėme Vaido nupūsti dulkes nuo atmintinės ir prisiminti.


„Be panų kabinimo ir dragų?“, - juokdamasis atsako vaikinas.


„Vieną kartą, būdamas, man rodos, 7-oje klasėje, būdamas kaime nusprendžiau išplauti „Ford Scorpio“ variklio skyrių. Pasiėmiau į rankas šlangą, atsukau vandenį ir pilu vandenį į variklio skyrių. Aišku, visur prišlapinau po variklio dangčiu, tad kitas žingsnis buvo - nusausinimas.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

„Nuėmiau žvakių laidus. Nuo žvakių ir paskirstytojo, nusausinau ir nesuprasdamas kas ir kaip turi būti - bet kaip sujungiau atgal.“


„Reikia važiuoti iš kaimo į Vilnių, tėtis užkuria variklį, o ten - chaosas. Tik kuomet „Ford Vista“ meistrų pagalba tėtis sugebėjo viską sudėlioti į savo vietas, galėjome tęsti savo kelionę namo“, - su šypsena veide prisimena jaunojo mechaniko batus bandęs pasimatuoti Vaidas.


Vaidui priklausantis Ford Scorpio
Vaidui priklausantis Ford Scorpio

Privalumų netrūksta


Šiuolaikiniai automobiliai turi aibę privalumų, kuriais bandoma suvilioti potencialų klientą. Masažuojančios sėdynės, 15 garsiakalbių garso sistema, išmani navigacija - sąrašą galima tęsti ir tęsti. Tačiau automobiliai, kurie buvo pagaminti prieš 20 ar 30 metų, galėjo pasigirti tik elektra valdomais langais, vairo stiprintuvu ar šildomu galiniu stiklu. Vau!

REKLAMA

Tuo tarpu Vaido rankose esantis „Ford Scorpio“ iš kitų išsiskiria tuo, jog turi nemažą kiekį privalumų, kurie nepadarytų gėdos net ir moderniam automobiliui.


„Tai yra „Ghia“ komplektacijos automobilis“, - priduria Vaidas.


Modeliai, kurie turėjo „Ghia“ komplektaciją turėjo: keturis elektra valdomus langus, elektra valdomą stoglangį, borto kompiuterį, plačius durų moldingus, durų ir kojų apšvietimą, išskirtinį apšvietimą lubose su keliomis skirtingomis apšvietimo padėtimis, galines elektrines sėdynes, kuriose galima reguliuoti atlošą. Automobilis taip pat turi pripučiamas priekines sėdynes, automatinę greičio palaikymo kontrolę ir ar daugybę privalumų.

REKLAMA

„Maniškis modelis neturi tik dviejų dalykų: oro kondicionieriaus ir šildomų sėdynių“.


Vis dėlto, noras turėti pilniausios komplektacijos automobilį priverčia nenuleisti rankų. Vaidas neslepia, jog galbūt ateityje šiuos privalumus pavyks įdiegti pasiskolinus detales iš nereikalingo donoro, tačiau šioje vietoje vaikinas yra susidūręs su bėda - donorų tiesiog nebėra.


Kalbėdamas apie ateities planus, Vaidas taip pat užsimena apie originalų naują galinio buferio pažeminimą. Taip pat ateityje norėtųsi automobilį papuošti istoriniams modeliams išskiriamus valstybinius numerius. O visa kita - liks taip kaip matote nuotraukose - labai stipriai nenutolstant nuo originalo.

REKLAMA
REKLAMA

Vaidui priklausantis Ford Scorpio
Vaidui priklausantis Ford Scorpio

Keletas faktų apie automobilį :


  • Pagaminimo metai - 1988
  • Variklis - 2,9 litro, 6 cilindrų su tiesioginiu įpurškimu, lambda zondu ir katalizatoriais
  • Varomieji ratai - galiniai
  • Variklio išvystoma galia - 150 AG
  • Variklio išvystomas sukimo momentas - 233 Nm.
  • Mechaninė 5 laipsnių pavarų dėžė
  • Svoris - 1469 kilogramai

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų