Medikų išvada lėmė didesnius pokyčius
Nors komandos įvaizdžio pasikeitimas yra išties svarbus, komandos pilotas prisipažino, kad pastaruoju metu aktualiausia tema buvo šturmano Sauliaus Jurgelėno sveikatos būklė. Pilotas prisiminė, kad dėl užspausto nervo 2020-ųjų Dakaro metų S. Jurgelėnas kentė itin didelius skausmus, o prie greičio ruožų starto linijos stojo apsirūpinęs skausmą malšinančiais vaistais.
V. Žala teigė, kad iki pat paskutinės minutės komanda laukė medikų išvados, ar S. Jurgelėnas galės komandą į finišą vesti ir 2021-ųjų Dakare, tačiau gautas atsakymas privertė imtis kitokių veiksmų.
„Sauliaus galimybės važiuoti labiau yra teorinės nei praktinės, nes vis dar yra tikimybė, kad trauma po smūgių gali atsinaujinti. Būtent dėl to pasitarę su Sauliumi nusprendę, kad važiavimas su vaistų maišeliu nėra efektyvus, o kartu ir per daug rizikingas, todėl pradėjome naujo šturmano paieškas“, – atviravo V. Žala.
Pagalbos ranką ištiesė gamyklinė komanda
„Agrorodeo“ pilotas aiškino, kad „X-raid“ komanda, sužinojusi, jog S. Jurgelėnas kitų metų Dakare dalyvauti negalės, kaip mat ištiesė pagalbos ranką ir operatyviai pasiūlė iš tiesų solidžią patirtį turintį kandidatą – portugalą Paulo Fiuza.
„Tai yra gamyklinės komandos pilotas, kuris šiais metais važiuodamas kartu su prancūzu Stephane Peterhanseliu pasiekė geriausią asmeninį rezultatą – iškovojo trečia vietą Dakare. Šis pilotas jau 15 metų lenktyniauja bekelės maratonuose, todėl, kaip ir pats sakė, jo lūkesčiai yra gana aukšti. Žinoma, mano lūkesčiai, bent jau pirmiesiems greičio ruožams nėra tokie ambicingi. Pirmiausia norėčiau, kad surastume stabilų tempą ir susidirbtume, kaip komanda“, – aiškino „Agrorodeo“ komandos pilotas.
V. Žala prisipažino, kad komunikacija su nauju šturmanu tikriausiai taps pagrindiniu iššūkiu, mat visos karjeros Dakare metu lietuvis lenktyniavo kartu su S. Jurgelėnu bei bendraudavo lietuviškai. Vis dėlto 2021-ieji bus pirmieji metai, kai sunkiausiose pasaulio lenktynėse V. Žalai teks su šturmanu bendrauti anglų kalba. Tiesa, tai lietuviui nėra naujovė, mat klasikinio ralio trasomis jis lekia su latviu Andris Malnieks, tačiau, kaip pats pilotas teigė, komunikacijos specifika klasikiniame ralyje ir Dakare yra visiškai kitokia.
„Dakare tiek terminų, tiek situacijų yra daug įvairesnių, todėl svarbu akimirksniu suprasti, ką šturmanas nori pasakyti ir kur bando nukreipti. P. Fiuza yra portugalas, tad anglų kalba jam taip pat nėra gimtoji kalba. Šiais metais jam buvo pirmasis kartas, kai reikėjo naviguoti anglų kalba, tad jis jau spėjo pasipraktikuoti. Nepaisant to, manau, kad komandos komunikacija bus pagrindinis šių metų iššūkis“, – atviravo V. Žala.
Karantinas – laikas praktikai
Tiesa, lenktynininkas aiškino, kad prieš pirmąjį greičio ruožą, kai nuvykus į Saudo Arabiją dvi dienas teks karantinuotis, abu pilotai turės laiko pasinagrinėti senas kelio knygas ir aptarti terminologiją, todėl lietuvis tikisi, kad būtent šį laiką pavyks išnaudoti tam, kad greičio ruožuose pavyktų išvengti nesusikalbėjimo.
Į šeštąjį asmeninį Dakarą „Agrorodeo“ komanda išvyksta antrąją Šv. Kalėdų dieną – gruodžio 26-ąją, o jau sausio 3-ąją prasidės dykumų ralio maratonas, kurio finišas bus vainikuotas sausio 15-ąją Džedos mieste.