REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nors daugelis naujų automobilių iš pradžių yra sukuriami kompiuterių ekranuose, tačiau vargu ar bent vienas kompiuteris gali surasti silpną naujo kūrinio vietą, ypač, kai kalba pakrypsta link saugumo.
Ne veltui Europoje, Šiaurės Amerikoje ir kituose žemynuose dirba nepriklausomos organizacijos, kurios atlieka įvairius saugumo bandymus, kurie parodo stipriąsias ir silpnąsias naujų automobilių vietas.
Iš pirmo žvilgsnio, tokie testai atrodo neužimantys daug laiko. Paspaudžiate mygtuką, automobilis įsirėžia į betoninį bloką, o atėję ekspertai pradeda vertinti mašinos būklę. Vis dėlto, norint išsiaiškinti galimus sužalojimus avarijų metų, kiekviename bandomajame automobilyje įdedami specialūs manekenai, kurių pagalba ekspertai gali pasakyti kurios kūno dalys gali būti sužalotos priekinio arba šoninio smūgio metu.
Nors jie nėra tikri žmonės, tačiau pasižiūrėkime į manekenų kasdienybės užkulisius. Ta proga, apsilankykime ADAC saugumo bandymų centre, kuriame įvairūs automobilių gamintojai bando savo naujausius modelius.

Nors daugelis naujų automobilių iš pradžių yra sukuriami kompiuterių ekranuose, tačiau vargu ar bent vienas kompiuteris gali surasti silpną naujo kūrinio vietą, ypač, kai kalba pakrypsta link saugumo.
Ne veltui Europoje, Šiaurės Amerikoje ir kituose žemynuose dirba nepriklausomos organizacijos, kurios atlieka įvairius saugumo bandymus, kurie parodo stipriąsias ir silpnąsias naujų automobilių vietas.
Iš pirmo žvilgsnio, tokie testai atrodo neužimantys daug laiko. Paspaudžiate mygtuką, automobilis įsirėžia į betoninį bloką, o atėję ekspertai pradeda vertinti mašinos būklę. Vis dėlto, norint išsiaiškinti galimus sužalojimus avarijų metų, kiekviename bandomajame automobilyje įdedami specialūs manekenai, kurių pagalba ekspertai gali pasakyti kurios kūno dalys gali būti sužalotos priekinio arba šoninio smūgio metu.
Nors jie nėra tikri žmonės, tačiau pasižiūrėkime į manekenų kasdienybės užkulisius. Ta proga, apsilankykime ADAC saugumo bandymų centre, kuriame įvairūs automobilių gamintojai bando savo naujausius modelius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

002


ADAC saugumo centras yra įsikūręs Landsbergo mieste. Šis specialus bandymų poligonas atitinka aukštus Euro NCAP organizacijos keliamus reikalavimus. Vietiniai gamintojai čia gali atlikti pasyvaus ir aktyvaus saugumo testus.
Įdomu yra tai, kad šiame bandymų poligone visi automobiliai bandomi ne tik pagal EuroNCAP, bet ir pagal NHTSA organizacijos reikalavimus. Norint naują automobilį pardavinėti Šiaurės Amerikoje, reikia įsitikinti, kad jis atitinka Jungtinių Amerikos Valstijų ir Kanados vyriausybių keliamus reikalavimus.

REKLAMA

004


Kad ir kaip smagu žiūrėti į dūžtančius automobilius, tačiau šių testų rezultatai gali būti laikomi tik rekomendacinio pobūdžio. Kodėl? Nauji automobiliai yra išbandomi tik keliose situacijose. Pavyzdžiui, priekinio smūgio testas. Visi automobiliai važiuoja maždaug 65 km/val. greičiu ir trenkasi į betoninį bloką. Viskas vyksta taip pat šoninio ir galinio smūgių testų metu.

006


Tačiau vargu ar Europos Sąjunga norėtų padidinti daugelio gamintojų išlaidas ir juos apkrauti papildomomis išlaidomis. Net ir tokie paprasti, bet daug pasiruošimo reikalaujantys testai kainuoja ne vieną milijoną.
Pavyzdžiui, Mercedes Benz norėdama automobilį paleisti į serijinę gamybą, prieš tai turi praeiti net 28 saugumo testus.

REKLAMA
REKLAMA

007


Kiekvienas manekenas, kuris per prievartą pasodinamas į automobilį, turi specialius žymėjimus, kurie ekspertams vėliau leidžia vertinti automobilio saugumą.
Kiekviena kūno dalis turi daviklį, kurio dėka galima įvertinti smūgio stiprumą. Tai leidžia suprasti ar avarijos metu automobilyje sėdintys žmonės gali patirti smegenų sukretimą, rankos lūžį ar iš mašinos išlips tik su nubrozdinimais.

012


Priekinio smūgio testas užtrunka maždaug 20-30 sekundžių, tačiau pasiruošimas trunka maždaug pusdienį. Tad, jeigu rinkoje turi pasirodyti 4-5 nauji modeliai, pagalvokite kiek užtrunka atlikti 28 saugumo testus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

020


ADAC specialistai teigia, kad negali atkurti visų įmanomų avaringų situacijų, nes tai tokie bandymai kainuotų milžiniškus pinigus. Nors EuroNCAP organizacija norėtų įtraukti naujus bandymus, kuriuose nauji automobiliai turėtų atlaikyti autobusų ar vilkikų keliamą grėsmę, tačiau toks nors padidintų kiekvieno automobilių gamintojo išlaidas maždaug 1-2 mln. eurų.
Vis dėlto tokie saugumo bandymai paskatino pasitempti automobilių gamintojus. Puikus to pavyzdys - Renault. Žemiau išvysite kaip stipriai pasikeitė keturių Renault Clio kartų atsparumas avarijoms.



nterneto platybėse suradote ką nors įdomaus? O galbūt norite parodyti kokį nors bajerį, projektą ar tiesiog su mumis pasilabinti? Rašykite : 
[email protected]
















REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų