Naujienos

Vokietijoje – pirmasis draudimas elektromobiliams įvažiuoti į požemines stovėjimo aikšteles

Elektra varomos mašinos – viso transporto sektoriaus ateitis. Be abejonės. Tačiau perėjimas nuo tradicinių vidaus degimo variklių link elektromobilių, regis, turės neigiamų padarinių elektromobilių vairuotojų kasdieninei rutinai.

Šiuo metu daugelis elektra varomų automobilių savininkų džiaugiasi tik jiems prieinamais privalumais: nemokamu parkavimu, galimybe naudotis viešajam transportui skirta juosta bei nemokamomis įkrovimo stotelėmis. Vis dėlto, netolimoje ateityje elektromobilių vairuotojai gali susidurti su ta pačia problema kaip ir tie, kurie vairuoja automobilius su gamykline, specializuotame servise ar kaimyno garaže sumontuota dujų įranga.

Mercedes-Benz EQA 250

Kaip žinote, šiuo metu prie požeminių parkavimosi aikštelių greta vietų skaičių žyminčių švieslenčių, paprastai, dega ir perbrauktas dujų baliono ženklas, reiškiantis, kad automobiliams su dujine įranga, važiuoti į požemines parkavimo aikšteles, draudžiama. Taip pat automobilius su dujine įranga draudžiama laikyti požeminiuose garažuose.

Lietuvoje ir daugelyje Europos šalių automobiliams su dujų įranga turi būti įrengtos specialios stovėjimo aikštelės su specialiu vėdinimu, nes iš nesandarios įrangos ištekėjusios dujos, priešingai nei benzinas, kaupiasi prie žemės. Kyla sprogimo pavojus.

The first ever BMW iX

Dabar apie elektromobilių keliamą pavojų pradėjo kalbėti ir Bavarijos regione esančio Kulmbacho miesto taryba. Ji reaguodama į 2020 metų pabaigoje įvykusį gaisrą požeminėje aikštelėje, uždraudė į vieną požeminę aikštelę įvažiuoti elektromobiliams ir įkraunamiems hibridams.

Iš pradžių šis draudimas atrodo keistai ir neįprastai, nes 2020 metų pabaigoje požeminėje aikštelėje užsiliepsnojęs automobilis turėjo tradicinį vidaus degimo variklį, tačiau gaisro padariniai buvo tokie dideli, jog aikštelės valdytojai turėjo ją uždaryti penkiems mėnesiams ir investuoti beveik 200 tūkst. eurų tam, jog pašalintų gaisro padarinius.

Renault CMF-EV

Tuo tarpu elektromobiliai ir įkraunami hibridai per pakaušį gavo po to, kai miesto taryba šį draudimą priėmė po intensyvių diskusijų su ugniagesių atstovais, kurie atsižvelgdami į elektromobilių bei įkraunamų hibridų keliamą riziką, rekomendavo tik elektromobiliams skirtas stovėjimo vietas sukurti atviroje erdvėje.

Šiuo metu nėra atitinkamos statistikos, patvirtinančios, kad elektromobiliai dega dažniau nei automobiliai su įprastais varikliais, tačiau jeigu taip nutinka, tuomet visiems aplinkiniams reikėtų bėgti kuo toliau, nes degantį elektromobilį reikia užgesinti neįprastu būdu.

(žiūrėti nuo 1:20)

Pagrindinė to priežastis – ličio jonų baterijos. Anot ugniagesių, elektromobilius reikia tiesiog palikti degti, o tai gali užtrukti kelias dienas, tad vienintelis dalykas ką jie gali padaryti – kontroliuoti aplinką, kurioje vyksta gaisras.

Jeigu elektromobilis užsidega atviroje erdvėje – tai nėra didžiulė problema, bet jeigu automobilis stovi požeminiame garaže, tai gali sukelti grandininę reakciją bei milžiniškus nuostolius ne tik elektromobilio savininkui, bet ir aplink esantiems automobiliams.

Miesto tarybos narys kalbėdamas su „Infranken.de“ portalo žurnalistais neslėpė, jog elektromobilių vairuotojai bus nepatenkinti šia žinia, tačiau jis taip pat pridūrė, jog miesto taryba gyventojų saugumą laiko prioritetu. Galiausiai, Michaelis Kuhnleinas taip pat pridūrė, jog apie tokį draudimą svarsto ir kiti Vokietijos miestai.

Apie elektromobilių keliamą pavojų patvirtino ir Šveicarijos medžiagų tyrimų institutas „EMPA“). Šio instituto mokslininkai siekdami išsiaiškinti kokį pavojų kelia užsiliepsnojęs elektromobilis, jie pasiryžo atlikti keletą simuliacijų, kuriose netikėtai užsidegtų elektromobiliuose esančių baterijų modulis, ir kaip buvo galima tikėtis – tyrimo rezultatai kelia nerimą.

VIDEO

Back to top button