REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS


Aivaras Grigelevičius / Autoriaus nuotraukos

„Volkswagen“ tikrai nėra vienas iš tų gamintojų, kuris skųstųsi prasta finansine padėtimi. Nepaisant įvairiausių pakilimų ir nuopuolių, protingi kompanijos valdybos narių sprendimai leidžia išlaikyti lyderio poziciją ne tik naujų automobilių pardavimų statistikoje, bet ir milžiniškoje automobilių pramonėje.
Lengvieji automobiliai yra varomasis „Volkswagen“ kompanijos motyvas. Tai yra šio gamintojo duona ir sviestas, tuo tarpu komerciniai automobiliai yra desertas. „Volkswagen“ buhalteriams komercinių automobilių segmentas atrodo skanesnis ir kas be ko - pelningesnis.
Komerciniai automobiliai taip pat yra stiprioji „Volkswagen“ pusė, tačiau šio tipo transporto priemonių segmente vokiečiai turi žymiai daugiau rimtesnių konkurentų : „Ford, „Renault“, „Peugeot ir kas be ko „Mercedes Benz“.
„Volkswagen“ bandydama nušauti du zuikius vienu šūviu, prieš daugiau nei 20 metų sukirto rankomis su vienu rimčiausiu komercinių automobilių gamintoju - „Mercedes Benz“. „Volkswagen“ norėdama gauti laiko patikrintą, išbaigtą ir konkurencingą produktą, pasirašė bendradarbiavimo sutartį su „Daimler“ koncernu, kuris sutiko savo gamykloje gaminti populiaraus „Mercedes Benz Sprinter“ analogą. Taip 1996 metais gimė „LT2“ ir 2006 metais - „LT3“, daugeliui geriau žinomas „Crafter“ vardu.


Aivaras Grigelevičius / Autoriaus nuotraukos

„Volkswagen“ tikrai nėra vienas iš tų gamintojų, kuris skųstųsi prasta finansine padėtimi. Nepaisant įvairiausių pakilimų ir nuopuolių, protingi kompanijos valdybos narių sprendimai leidžia išlaikyti lyderio poziciją ne tik naujų automobilių pardavimų statistikoje, bet ir milžiniškoje automobilių pramonėje.
Lengvieji automobiliai yra varomasis „Volkswagen“ kompanijos motyvas. Tai yra šio gamintojo duona ir sviestas, tuo tarpu komerciniai automobiliai yra desertas. „Volkswagen“ buhalteriams komercinių automobilių segmentas atrodo skanesnis ir kas be ko - pelningesnis.
Komerciniai automobiliai taip pat yra stiprioji „Volkswagen“ pusė, tačiau šio tipo transporto priemonių segmente vokiečiai turi žymiai daugiau rimtesnių konkurentų : „Ford, „Renault“, „Peugeot ir kas be ko „Mercedes Benz“.
„Volkswagen“ bandydama nušauti du zuikius vienu šūviu, prieš daugiau nei 20 metų sukirto rankomis su vienu rimčiausiu komercinių automobilių gamintoju - „Mercedes Benz“. „Volkswagen“ norėdama gauti laiko patikrintą, išbaigtą ir konkurencingą produktą, pasirašė bendradarbiavimo sutartį su „Daimler“ koncernu, kuris sutiko savo gamykloje gaminti populiaraus „Mercedes Benz Sprinter“ analogą. Taip 1996 metais gimė „LT2“ ir 2006 metais - „LT3“, daugeliui geriau žinomas „Crafter“ vardu.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Crafter (2)


Trenkė durimis
Šiemet Lietuvoje debiutavęs antrosios kartos „Volkswagen Crafter“ nuo prieš tai gaminto modelio skiriasi ne tik šiek tiek pasikeitusia išvaizda. Tai absoliučiai naujas modelis, kuris buvo sukurtas tik „Volkswagen“ inžinierių. Jis neturi nieko bendro su „Mercedes Benz“. Drąsus ar keistas sprendimas? Priklausomai nuo kaip į tai pažiūrėsi.
„Volkswagen“ galėjo nesukti galvos ir pratęsti bendradarbiavimą su „Daimler“ koncernu, kuriam ši sąjunga buvo naudinga visomis prasmėmis. Tačiau „Volkswagen“ nėra mažytis nepriklausomas gamintojas, kuris džiaugtųsi didelio koncerno malone. Jeigu „Volkswagen“ nusprendžia imtis tam tikro projekto, jis privalo atitikti „Volkswagen“ inžinierių keliamus standartus, kurių, galbūt, atitikti nenorėjo „Mercedes Benz“.
2014 metais „Volkswagen“ pradėjo darbuotis ties nauja moduline platforma, kuri būtų skirta tik komerciniams automobiliams. Šios platformos dėka bus galima sukurti 35 skirtingus modelius, kurie bus varomi priekiniais, galiniais ar visais keturiais ratais. „Volkswagen Crafter“ yra pirmasis kūdikis, kuris sieks parodyti inžinierių išmanumą bei sumanumą.

REKLAMA

Crafter (5)


Didelis lengvasis automobilis
Kurdami naująjį modelį, vokiečių kompanijos specialistai labai daug dėmesio skyrė tam, jog sėdint keleivio vietoje ar vairuojant naująjį „Crafter“, Jūs pasijaustumėte kaip lengvajame automobilyje. Nors žiūrėdami pro langą suprasite, jog sėdite labai aukštai, tačiau garso izoliacija, prietaisų valdymas ar pačio autobusiuko valdymas turi priminti lengvąjį „Volkswagen“.  Tai padaryti „Crafter“ inžinieriams padėjo itin gausus įvairiausių atsarginių detalių rinkinys : nuo priekinės „MacPherson“ tipo pakabos iki efektyvių 2,0 litrų, keturių cilindrų dyzelinių variklių, kurie naudojami visuose „Volkswagen“ modeliuose.
Informacijos ir pramogų sistema, prietaisų skydelis ir didžioji dauguma technologijų taip pat atkeliavo iš lengvųjų automobilių. Nuo šiol „Crafter“ galima aprūpinti išmania greičio ir atstumo palaikymo kontrole, automatinio stabdymo sistema, automatine juostos palaikymo sistema - jeigu Jūsų vadovas bus geros nuotaikos, naujasis darbinis arklys turės tokias pačias saugumo technologijos kaip ir bet kurio „Maxima“ prekybos centro vadybininko „Škoda“.
Kompanijos atstovų ne vieną kartą girdėtas pareiškimas apie sąsajas su lengvuoju automobiliu išryškėja pradėjus su „Crafter“ važiuoti. Kaip ir priklauso tokio dydžio furgonui - vairuotojo pozicija aukšta, leidžianti matyti kas dedasi priešais automobilį ir šalia jo. Norint matyti kas dedasi už automobilio, reikia tiesiog įjungti atbulinę pavarą ir centrinėje konsolėje esantis ekranas pradės atvaizduoti ant stogo esančios kameros vaizdą.
Pirmą kartą į tokio dydžio automobilį sumontuotas elektrinis vairo stiprintuvas prisideda prie lengvumo jausmo vairuojant „Crafterį“. Nors pats vairas neperduoda labai daug informacijos apie tai kas vyksta su ratais, aš labai abejoju ar kas nors, kada nors skųsis vairo stiprintuvo darbu, nes jis turi atlikti tik vieną funkciją - leisti lengvai manevruoti.
Šalia vairo sumontuota pavarų perjungimo svirtis - patogioje, pačioje tinkamiausioje vietoje. Šešių laipsnių mechaninė pavarų dėžė veikia tiksliai ir užtikrintai, nors esant reikalui ir už tam tikrą papildomą mokestį, „Crafterį“ bus galima užsisakyti ir su 8 laipsnių automatine pavarų dėže.
Antrosios kartos „Crafter“ gali būti komplektuojamas su vienu iš trijų skirtingo galingumo 2,0 litrų darbinio tūrio, keturių cilindrų dyzeliniu jėgos agregatu. Patys pigiausi variantai turės 102 arklio galias išvystantį motorą, pridėjus papildomus 5000 eurų, gausite versiją su 140 arklio galių motoru. Jeigu ruošiatės „Crafterį“ naudoti pagal paskirtį ir išnaudoti jo galimybes, tuomet rekomenduočiau rinktis patį pajėgiausią „BiTurbo“ variantą su 177 arklio galias išvystančiu dyzeliniu varikliu. Būtent pastarasis buvo sumontuotas į mūsų bandytą modelį.
410 Nm sukimo momentą turintis variklis visą savo įsiūtį demonstruoja 1500 - 2000 sūkių diapazone, kuriame variklis dažniausiai ir dirba. Norint įsibėgėti ar aplenkti - didžiausias sukimo momentas visuomet bus po dešine koja. Esu įsitikinęs, jog didžioji dauguma tokio tipo mašinų vairuotojai to ir nori, nes kam reikalingas įrankis, kuris negali greitai ir efektyviai aplenkti lėčiau slenkančio eismo dalyvio?
Kuro sąnaudos būsimų „Crafter“ vairuotojų neturėtų išgąsdinti. Važiuojant 90 km/val. greičiu, vidutinių kuro sąnaudų vidurkį pavyko sumažinti iki 8,1 litro, greitį padidinus iki 100 km/val. - sąnaudos išaugo iki 8,9 litro. Mišriu režimu - 10,3 litro 100 kilometrų.

REKLAMA
REKLAMA

Crafter (10)


Sužavėjo ir specialistus
Norint tinkamai išbandyti šį automobilį, iš pradžių reikia pasitelkti reikiamus įrankius. Visuomet galima pasirinkti lengvesnį kelią ir naująjį „Crafter“ išbandyti tokiais pačiais metodais kaip ir bet kurį kitą lengvąjį automobilį ir likusias spragas užpildyti spaudos pranešimuose esančia informacija. Kadangi mes taip daryti nemėgstame, į pagalbą pasikvietėme du savo srities specialistus, kurie kai kuriems automanams bus geriau žinomi komandos „
Keleivistai“ vardu.
Į mūsų pakvietimą entuziastingai atsakę vyrukai, beveik kiekvieną dieną susiduria su tokio tipo automobiliais. Vieni būna mažesni, kiti - didesni arba milžiniški. Su vienais automobiliais jie yra išvažinėję visą Lietuvą, su kitais - beveik visą Europą.
Tiek Mindaugas, tiek Paulius bandydami surasti idealų kelionės partnerį, visuomet didesnį dėmesį skiria vairuotojo vietai. Juk perkant naują tokio tipo mašiną, vairuotojo vieta yra ta vieta, kurioje teks praleisti ne dvi valandas, o žymiai ilgesnį laiko tarpą, tad ji turi būti patogi ir komfortiška.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Crafter (3)


Pirmąjį už vairo sodiname Mindaugą, kuris pajudėjęs pirmuosius metrus, naująjį „Crafter“ iškart pradėjo lyginti su „Mercedes Benz Sprinter“. Kodėl? Nes būtent šie modeliai dominuoja Mindaugo šeimos sukurto verslo transporto priemonių parke.
„Pirmasis įspūdis - labai geras. Sėdint už „Sprinter“ vairo jautiesi taip, lyg sėdėtum už didelės, nerangios transporto priemonės. Tuo tarpu sėdint už „Crafter“ vairo jautiesi, lyg vairuotum kokį nors „Passat'ą“, - nuvažiavęs pirmuosius kilometrus, savo patirtimi pradėjo dalintis Mindaugas.
Nuvažiavęs šiek tiek ilgesnę distanciją, vaikinas pabrėžia, jog šeimos verslui skirtą modelį aprūpintų keliomis papildomomis funkcijomis. Pavyzdžiui, vairuotojo sėdynę aprūpintu ne vienu (dešinėje pusėje esančiu), bet dviems porankiais, kurie labai praverstų ilgesnėje kelionėje ir padėtų neiškreipti stuburo.
„Esu įsitikinęs, jog pirkdami naują „Crafter“ užsisakytume išmanią greičio palaikymo ir atstumo kontrolę. Važiuojant ilgus atstumus, ši sistema labai praverstų ir neišsekintų.“ - priduria Mindaugas.
Pravažiavę Kauną apraizgiusį greitkelį, užsukome į 9-o forto stovėjimo aikštelę, kurioje Mindaugas norėjo pasižiūrėti kokį apsisukimo kampą turi „Crafteris“. Neskubėdami, palengva įsukome į tuščią stovėjimo aikštelę ir pradėjome daugeliui neįdomų, tačiau tokius automobilius vairuojantiems specialistams reikalingą, testą.
„Vienas, du... Šit kaip!“, - nustebęs pasako Mindaugas.
„Sprinteris turi panašų apsisukimo kampą. Tiesą sakant, sakyčiau, jog „Sprinteriui“ reikia mažiau vietos negu „Crafteriui“, - priduria Mindaugas.
Išlipę iš furgono ir pradėję jį apžiūrinėti iš arčiau, Mindaugo akys pastebėjo, jog „Crafter“ turi labiausiai išbaigtą interjerą iš visų tokio dydžio mašinų.
„Daugeliui - medžiagos panaudotos „Crafteryje“ nepatiktų, tačiau tai darbinis automobilis. Niekas nenori turėti oda aptrauktų panelių, reikia medžiagų, kurios sugebėtų atsilaikyti ne vienerius ir dvejus metus. „Crafteryje“ viskas atrodo solidžiai ir užtikrintai. Surinkimo kokybė - pagirtina. „Sprinteris“ nusileidžia tik interjero apipavidalinimu, kuris nesikeičia amžių amžius“.

REKLAMA

Crafter (1)


Antrasis mūsų pašnekovas ir Mindaugo kolega, Paulius, tik pažvelgęs į naująjį „Crafterį“, automobilį apipylė komplimentais. „Oho, koks gražus! Tik pažiūrėkite į galinius žibintus. Dabar jie neatrodo tokie baisūs kaip senajame „Crafter“ modelyje. Priekinė dalis taip pat tapo gražesnė ir primena „Multivaną“ nei „Crafterį“, - džiaugsmingai savo įspūdžiais dalinasi Paulius.
Paulius atsisėdęs už vairo, iškart iš kišenių išsitraukė mobilųjį telefoną ir pradėjo ieškoti jam tinkamos vietos. - „Matote, kiekvieną kartą, kai išvažiuojame į ilgesnį reisą, kartu su Mindaugu pasiimame telefonus, planšetinius kompiuterius ir dar kelis daiktus, kuriuos laikome šalia savęs, tad papildomos erdvės virš priekinės panelės ir gausus dėtuvių skaičius aplink pavarų perjungimo svirtį yra sveikintinas“.
Jam antrina ir Mindaugas. - „Bent jau šiame modelyje, viršuje esančios dėtuvės galėtų būti didesnės. Jeigu gamintojas atsižvelgtų į mūsų poreikius, viršuje sumontuotume radio stotelę ir tachografą. Jiems ten ideali vieta.“
Apsukus nemažą garbės ratą aplink Kauną, už vairo sėdėjęs Paulius neslepia susižavėjimo ir sako - „Net keista, jog jis taip lengvai valdosi. Jautiesi kaip lengvajame automobilyje. Tai yra didžiulis privalumas.“
Pravažiavus ne patį lygiausią asfalto ruožą, iš Pauliaus lūpų išskrieja dar viena replika - „Matai, jis sąlyginai minkštas. Pervažiuodamas duobes jis nesikrato ir nešokinėja kaip koks guminis kamuoliukas.“

REKLAMA

Crafter (4)


VERDIKTAS


„Volkswagen“ nori visiems įrodyti, jog gali savarankiškai kurti didelės krovos furgonus. Ar jiems tai pavyks? Parodys laikas, tačiau pirmoji pažintis su antrosios kartos „Crafter“ paliko gerą įspūdį. Dabar didelis furgonas neprimena kiauro tvarto, kuris stovi ant savo pamatų. Geresnė garso izoliacija, naujausios technologijos ir efektyvus dyzelinis variklis turėtų sudominti ne vieną pervežimo įmonę, tačiau yra vienas ir didžiulis BET. Ar naujas modelis nesugadins nepriekaištingos „Volkswagen“ reputacijos? Ar jis bus toks pats ilgaamžis bei patikimas kaip ir „Sprinteris“? Ar naujoji gamykla Lenkijoje pateisins visų lūkesčius? Tikėkimės, jog į visus klausimus atsakymas bus teigiamas.

PRIVALUMAI



  • Išskirtinai atrodanti priekinė dalis

  • Lengvas valdymas

  • Pakankamai tylus ir komfortiškas

  • Gausi modifikacijų gausa

  • Ant stogo sumontuota vaizdo kamera pakankamai ilgai neišsipurvina ir rodo aiškų bei ryškų vaizdą


TRŪKUMAI



  • Brangi papildoma įranga

  • Darbinę temperatūrą variklis pasiekia per maždaug 15 - 20 minučių

  • Nėra patogios vietos mobiliam telefonui

  • Pilnai sukomplektuotas modelis su ilgesne ratų baze gali kainuoti beveik 50 000 eurų


GALERIJA


Sekite mūsų bičiulių
Keleivistai“
veiklą „Instagram“ socialiniame tinkle.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų