Bandymų trasa

„Volkswagen Golf Variant“ testas : Vis dar geriausias kompaktinės klasės automobilis?

Aivaras Grigelevičius / Autoriaus nuotraukos

Naujas „Golf“? Ar tikrai? Tokie ir panašūs klausimai nuolatos būna užduodami, kuomet „Volkswagen“ su triukšmingais fejerverkais pristato naują arba atnaujintą „Golf“ modelių šeimą. Neseniai Lietuvą pasiekę atnaujintas „Golf“ nėra išimtis. 

Kuomet ateidavo metas atnaujinti ar modernizuoti tam tikrus modelius, „Volkswagen“ visuomet elgdavosi pakankamai santūriai. Keletas smulkių pakeitimų ten, keletas stipresnių varžtų priveržimų šen ir – vuolia, turime atnaujintą modelį, kuris pratemps porą metų iki tol, kol pasirodys naujos kartos automobilis.

Faktu_lentele

Kas pasikeitė?

Skaitant gamintojo brošiūrą ir ieškant atsakymų į klausimą – „Kas pasikeitė?“, galima numirti iš nuobodulio. Terminai ir frazės, kurios įdomios tik patiems gamintojų atstovams ir milžiniškas kiekis nereikalingos informacijos, kuri nėra aktuali mums – vartotojams. Tad, kai atėjo metas išbandyti atnaujintą modelį, skubėjau ne atidaryti automobilio dureles ir sėsti už vairo, o apsižvalgyti ir paieškoti pokyčių, kurie leistų visiems aplinkiniams pasakyti – „VA, VA, VA, čia pasikeitė!“

Pastebimiausias pasikeitimas – priekinių ir galinių žibintų apipavidalinimas. Pavyzdžiui, priekiniuose žibintuose esančios „LED“ dienos šviesos dabar yra gulsčios L raidės formos. Tą pačią L raidę pamatysite ir žiūrint į galinius žibintus. Taip pat pasikeitė priekinio buferio ir radiatoriaus grotelių dizainas. Viskas – daugiau pokyčių automobilio eksterjere surasti nepavyko. Progresyvu, ar ne?

Apskritai – vertinti „Golf“ dizainą galima įvairiai. Man asmeniškai – jis nėra gražus, tačiau atrodo konservatyvus, solidus, išbaigtas ir nepretenzingas. Automobilio dizainas nėra  ir chaotiškas bei nesukelia neigiamų emocijų kaip „Citroen C4“ ar „Ford Focus“. Automobilio dizaineriai žino, jog gatvėje jis neprivers aplinkinių atsisukti ir į „Golf“ pažvelgti dar kartą, tačiau nereikėtų pamiršti, jog „Golf“ niekuomet nenorėjo dalyvauti gražiausio automobilio rinkimuose.

Atvėrus automobilio dureles ir atsisėdus už vairo, mane pasitiko tas pats vaizdelis, kurį esu matęs kituose „Volkswagen“ modeliuose. Pokyčių čia nėra labai daug, net jeigu atnaujintą „Golf“ lyginsime su prieš keletą metų pasirodžiusiu septintos kartos automobiliu. Pokyčiai minimalūs ir itin smulkūs, kurie daugeliui nepadarys didžiulio įspūdžio, bet jeigu norite apie juos sužinoti : pasikeitė prietaisų skydelyje esančio ekranėlio grafika, atnaujintas modelis turi storesnį vairą, šiek tiek maloniau liesti medžiagas centrinėje konsolėje ir – didesnį lietimui jautrų ekraną centrinėje konsolėje, kurį galima valdyti gestais. Dar nenugriuvote iš nuobodulio?

Kad ir kaip stipriai norėtųsi papriekaištauti dėl „Volkswagen“ pasirinktos konservatyvumo politikos, tačiau norint suprasti kodėl vokiečiai nesiima radikalių sprendimų, automobilio interjere reikia praleisti daugiau negu 10 minučių. Tuomet supranti, kodėl visi kompaktinės klasės automobiliai „Golfui“ nusileidžia surinkimo kokybe, ergonomika, prietaisų išdėstymu ir jų valdymu. Čia tiesiog nėra prie ko prikibti.

Volkswagen Golf Variant (Faceliftas) (15)

Silpniausias dyzelis

Plati variklių gama visuomet buvo stiprioji „Golf“ pusė. Priklausomai nuo poreikių, „Golf“ pirkėjai galėjo rinktis iš skirtingo galingumo benzininių arba dyzelinių variklių. Taip jau atsitiko, jog į mūsų rankas patekęs atnaujintas „Golf“ turėjo patį silpniausią ir, teoriškai, ekonomiškiausią dyzelinį variklį.

1,6 litro darbinio tūrio, keturių cilindrų dyzelinis motoras su turbina sugeba išvystyti 115 arklio galių ir 250 Nm sukimo momentą, kuris pasiekiamas pakankamai plačiame sūkių diapazone ( 1500 – 3200 aps/min.) Gamintojas deklaruoja, jog automobilis su šiuo motoru iki 100 km/val. įsibėgės per 10,5 sekundės ir pasieks 198 km/val. maksimalų greitį, ir 100 kilometrų suvartos maždaug 4 litrus dyzelino. Staiga ekonomiškų automobilių gerbėjai pradeda ploti rankomis!

Pasiekti tokį rodiklį realiame pasaulyje pakankamai sudėtinga, nebent esate užkietėjęs „Eko ralio“ dalyvis. Vis dėlto ir normaliame pasaulyje, kuriame magistralėse lengvųjų automobilių vairuotojai nevažinėja 70 km/val. greičiu, mūsų bandytas „Golf“ universalas pademonstravo visai neblogus rezultatus.

Užmiestyje, važiuojant 90 km/val. greičiu, dyzelinis „Golf“ 100 kilometrų pareikalavo 4,8 litro dyzelino. Greitį padidinus iki 110 km/val. , o vėliau ir iki 130 km/val. , vidutinių kuro sąnaudų rodikliai plaukiojo ties 5 – 6,5 litro dyzelino 100 kilometrų.

O kaip gi dinaminės variklio savybės? Nemanau, jog variklis, kuris yra orientuotas į ekonomiškumą, yra vertas ilgos diskusijos apie dinamiką, nes jos beveik nėra. Mieste variklis jaučiasi pakankamai elastingas ir žvalus, už tai galima dėkoti nuolatos po dešine koja esančiam didžiausiam sukimo momentui, tačiau užmiestyje išryškėja galios trūkumas, ypač jeigu norite aplenkti lėtesnį eismo dalyvį. Dažniems lenkimo manevrams šis variklis nėra skirtas, tad jeigu neesate ramaus būdo, rinkitės pajėgesnį benzininį arba dyzelinį jėgos agregatą.

Volkswagen Golf Variant (Faceliftas) (11)

Daugiau stabilumo

Santūrumas „Golf“ lydi ir tuomet, kai pradedi jį vairuoti. Kadangi priekinėje dalyje tūnojo 1,6 litro dyzelis, tikėtis kvapą gniaužiančių įspūdžių vairuojant tokį automobilį nereikėtų. Du pedalai skirti tam, jog automobilis įsibėgėtų arba sustotų, vairas sumontuotas tam, jog galėtumėte keisti važiavimo kryptį, o puikus matymo laukas į priekį ir į šonus tikrai neleis pražiopsoti į akląją zoną patekusio kito eismo dalyvio ar į gatvę norinčio bėgti pėsčiojo.

Vis dėlto, pastabų automobiliui yra ne viena ir ne dvi, tad nuo ko pradėti? Matote, modeliai su 1,0 litro benzininiu ir 1,6 litro dyzeliniu motoru gauna paprastesnės konstrukcijos galinę pakabą, kuri kelio nelygumus ir aštresnius sujungimus sugeria per jautriai. Važiuojant lygiais keliais didžiulio skirtumo nepajusite, tačiau versijos su pajėgesniais motorais nelygiu asfaltu rieda žymiai sklandžiau ir paklusniau.

Sekanti pastaba – garso izoliacija. Automobiliui pasiekus 120 km/val. greitį, į saloną pradeda veržtis aerodinaminis triukšmas. Jis nėra toks didžiulis kaip naujoje „Opel Astra“, tačiau „Renault Megane“ salone važiuojant tokiu pačiu greičiu jautiesi, lyg važiuodamas aukštesnės klasės mašina. Vis dėlto, esu įsitikinęs, jog modeliai su pajėgesniais motorais šios problemos neturi. Kodėl? Nes gamintojai norėdami sumažinti tam tikrų automobilių kainą, taupo kur tik įmanoma. Kuo skurdesnė komplektacija, tuo daugiau prarandate. Ši metodika nėra naujiena automobilių pramonėje. Užtenka pasižiūrėti kaip atrodo pigiausia 3 serijos „BMW“ modifikacija ir kaip atrodo pati brangiausia.

Grįžtant prie automobilio elgesio – jis nuspėjamas, saugus ir neprovokuojantis. Būtent toks, kokio reikalauja dauguma „Golf“ vairuotojų (omenyje neturiu „Golf GTI“ ir „Golf R“ versijų), kuriems rūpi kaip nusigauti iš taško A į tašką B.

Volkswagen Golf Variant (Faceliftas) (13)

14 vairuotojo asistentų

Pačias naujausias technologijas iš pradžių išbando itin brangių automobilių vairuotojai, įprastai – S klasės „Mercedes Benz“, nes būtent šiame modelyje pirmiausia pasirodo technologijos, kurias vėliau įsidiegia ir kiti gamintojai. Nors technologinę pažangą demonstruoja didžioji dauguma gamintojų, tačiau dabar gyvename laikais, kai naujausių technologijų įdiegimas į pigesnius automobilius sutrumpėjo nuo keletos metų iki kelių mėnesių.

Technologijų diegimas buvo viena svarbiausių priežasčių pristatyti atnaujintą „Golf“ modelių gamą. Nuo šiol visi „Golf“ modeliai gali būti komplektuojami su skaitmeniniu prietaisų skydeliu, kurį pirmą kartą prieš porą metų pamatėme „Audi“ modeliuose. Saugumo įrangos sąrašą papildė daugiau nei 14 vairavimo ir saugaus važiavimo asistentų.

Standartinės įrangos sąraše nuo šiol surasite pėsčiųjų stebėjimo ir avarinio stabdymo sistemas. Tuo tarpu už papildomą sumą į automobilį galima įsimesti pusiau automatizuotas vairavimo funkcijas, pavyzdžiui, eismo juosto išlaikymo sistemą ar išmanią automatinio greičio ir atstumo palaikymo sistemą, kuri ne tik pati laikysis saugaus atstumo nuo priešais važiuojančio automobilio, bet ir taps labai svarbiu pagalbininku įveikiant spūstis. Ką turime omenyje?

Įjungus „Traffic Jam Assist“ vardu pavadintą sistemą, ji automatiškai sustabdys automobilį ir pajudės tik tuomet, kuomet matys, jog priekyje esantis automobilis taip pat pajuda, nors ir 50 metrų. Teoriškai, ji gali be jūsų pagalbos padėti automobiliui įsibėgėti iki 60 km/val. , esant reikalui automobilį sustabdyti ir net sukioti vairą reikiama linkme. Kad ir kaip norėtumėte, jog „Volkswagen“ susimautų, tačiau – taip, sistema veikia. Stovint spūstyje reikia daryti tik vieną dalyką –  iki galo neprarasti budrumo, nes sistemą valdantis kompiuteris nežino kaip atpažinti erelį, kuris pamatęs mažytį tarpelį tarp automobilių bando persirikiuoti iš kitos eismo juostos ir sukelti avarinę situaciją.

Volkswagen Golf Variant (Faceliftas) (18)

verdiktas3

„Volkswagen Golf“ yra vienas iš tų automobilių, kurio daugelis nemėgsta, tačiau apsižiūrėję aplink matome ką? Daug skirtingų kartų „Volkswagen Golf“.  Taip yra ne dėl to, jog žmonės nepabandė potencialių vokiško modelio konkurentų, bet dėl to, jog jie nori geriausio.

Kompaktinės klasės segmente yra beprotiškai daug automobilių, kurie turi vieną ar keletą išskirtinių savybių. Vienas automobilis gali būti gražiausias ir turėti pasakišką garso sistemą, kitas – palankiausią kainų politiką ir ilgiausią garantiją. Vokiškas automobilis neturi vienos ar dviejų išskirtinių savybių, kurios galėtų jam padėti atsikirsti diskusijoje apie konkurentus, tačiau ne vienas konkurentas nėra taip išbaigtas kiekvienoje srityje kaip „Golf“. Kiekvieną užduotį jis daro gerai ir užtikrintai. Būtent to statistiniai vairuotojai ir nori – gero automobilio, o mes ir likusieji automanai, kuriems norisi egzotikos, visuomet ieškome alternatyvų.

PRIVALUMAI

  • 1,6 litro dyzelis ekonomiškas, su minimaliomis pretenzijomis į dinamiką
  • Standartinės sėdynės yra patogios ir komfortiškos
  • Iki smulkmenų apgalvotas interjeras
  • Klasėje geriausia ergonomika
  • Efektyviai veikiančios saugumo sistemos
  • Išmani greičio palaikymo kontrolė sugeba automobilį sustabdyti iki 0 km/val ir po to pajudėti iki nustatyto greičio
  • Puikiai naktį kelią apšviečiantys LED žibintai
  • Galinės vaizdo kameros įrengimo vieta, kuri neleidžia jai niekada išsipurvinti

TRŪKUMAI

  • Dyzelinio variklio vibracijos dirbant žemesniais sūkiais
  • Vėjo keliamas triukšmas važiuojant 120 km/val. greičiu
  • Pradedant judėti „DSG“ pavarų dėžė nuolatos sutrūkčioja
  • Kelios papildomos įrangos opcijos gali labai stipriai išpūsti automobilio kainą iki  30 000 eurų

GALERIJA

Back to top button