Iš antrų rankų

Naudotas „Volkswagen Golf VI“ : Penktukas po plastinės operacijos

Kompaktiškų hečbekų segmentas labai dažnai vadinamas Golf klase. Nors šį segmentą išrado ne vokiečiai, bet prancūzai, tačiau daugelis šį automobilių segmentą tapatina su pačiu populiariausiu „Volkswagen“ markės modeliu.

To priežastis – stulbinantis šio modelio populiarumas. Ypač Europoje, kurioje „Volkswagen“ kasmet parduoda po daugiau nei 200 tūkst. „Golf“ vienetų. Nors per labai ilgą gamybos laikotarpį „Golf“ turėjo susidurti su ne vienu ypatingai konkurencingu analogu, tačiau bet kokios konkurentų pastangos, regis, buvo pakankamos.

Volkswagen Golf VI hečbekas
Volkswagen Golf VI hečbekas

DIZAINAS

Kiekvieną kartą, kai „Volkswagen“ pristato naują „Golf“ modelio kartą, tūkstančiai vairuotojų giliai atsidusta ir pasako – „Nieko naujo“. Na, bent jau stilistiškai, „Volkswagen Golf“ niekada nebuvo dizaino etalonas ar galintis padėti išjudinti vaizduotės krumpliaračius, tačiau verta pažymėti, jog „Golf“ niekada nebuvo tas automobilis, su kuriuo galėtumėte išsiskirti.

Nuo pat 1974 metų „Golf“ automobilių išvaizda sklandžiai, bet švelniai evoliucionavo. Nors ir maži, bet pastebimi pokyčiai buvo atliekami su išskirtiniu kruopštumu, nes „Volkswagen“ siekė neišgąsdinti tų, kurie ištisus dešimtmečius mėgavosi „Golf“ kompanija.

Kaip ir jo pirmtakas, šeštos kartos „Golf“ buvo sukurtas ant tos pačios platformos. Iš esmės, tai reiškia, jog tai yra ne visiškai naujas, bet ganėtinai plačiai modernizuotas modelis, kurio kūrėjai didžiausią dėmesį skyrė gamybos procesų optimizavimui. Galiausiai, „Volkswagen“ atsižvelgdama į pirkėjų išsakytą kritiką, šeštos kartos „Golf“ gavo šūsnį naudingų priedų, kuriuos galima įvertinti ne tik akimis, bet ir pirštais.

„Volkswagen“ automobilio pristatymo metu tikino, jog net 60 proc. kėbulo detalių yra visiškai naujos. Be to, didžioji dalis komforto įrangos atkeliavo iš tuomet gaminto „Passat CC“. Tai reiškė, jog „Golf“ galėjo turėti pažangesnę automatinę greičio palaikymo sistemą, dviejų zonų klimato kontrolę, septynias oro pagalves, elektra valdomas ir šildomas sėdynes bei pažangesnę navigacijos sistemą, kuri šiandien, deja, kelia juoką.

Atkreipkite dėmesį:

  • Pirkdami automobilį atsižvelkite į priekinių ratų arkų, slenksčių ir bagažinės dangčio būklę. Būtent šiose vietose atsiranda pirmieji korozijos židiniai.
  • Vanduo ir drėgmė mėgsta kauptis priekiniuose ir galiniuose žibintuose. Taip yra dėl netinkamai užsandarinto žibintų korpuso.
  • Vandens drenažas, esantis po priekiniu stiklu, gali būti užsikimšęs. Dėl to vanduo gali patekti į automobilio vidų, per plastikinę oro įleidimo angą.

Volkswagen Golf Variant
Volkswagen Golf Variant

INTERJERAS

2008 metais pristatytas šeštos kartos „Golf“ anuomet buvo giriamas dėl įvairių priežasčių. Viena iš jų – klasės standartus pranokstančios interjero apdailos medžiagos ir „Volkswagen“ automobiliams būdinga ergonomika. Kad ir kaip keistai tai skambėtų, anuomet daugelis „Volkswagen“ padarytą pažangą lygino su vidutinės klasės modeliais. Tokiais kaip „Opel Insignia“ ar „Peugeot 508“.

Vis dėlto, net ir praėjus tiek metų nuo šeštuko debiuto, kiekvieną kartą įsėdus į „Golf“ jautiesi, lyg būtum sugrįžęs namo. Konceptualiai, interjero filosofija bei prietaisų išdėstymas pasikeitė minimaliai, o tai yra geras ženklas, mat visų reikalingų prietaisų valdymas yra beprotiškai lengvas ir intuityvus.

Vairuotojui skirta darbo vieta – taip pat be didesnių priekaištų. Sėdynės ir vairo kolonėlės reguliavimo galimybės buvo vienos geriausių klasėje, kaip ir matomumas į priekį ir į šonus. Vienintelė bėda – ganėtinai stori galiniai statramsčiai ir mažytis galinis langas, dėl kurio kai kuriems vairuotojams gali būti sunku manevruoti važiuojant atbuline eiga.

„Volkswagen Golf“ taip pat turi dar vieną stiprų kozirį – 350 litrų talpos bagažinę, kurios tūrį galima praplėsti iki 1305 litrų, nulenkus galines sėdynes. Jos forma puikiai sutalpina keletą vidutinio dydžio lagaminų, o ganėtinai žema pakrovimo anga niekada neleis pergyventi dėl savo nugaros.

Atkreipkite dėmesį:

  • Daugelį mažų gedimų iššaukia elektronikos problemos, kurias labai dažnai išsprendžia programinės įrangos atnaujinimas arba jutiklio pakeitimas.
  • Pašaliniai garsai sklindantys iš durelių ar kitų salono vietų – įprastas reiškinys.
  • Bagažinės užrakto gedimai yra ganėtinai dažni. Sugedus jam, bagažinė arba neužsidaro arba užsitrenkia.
  • Oro kondicionieriaus kompresoriaus sankabos stebulė nėra ilgaamžė. Pirkdami automobilį patikrinkite ar tinkamai veikia oro kondicionierius.
  • Neveikiantis arba silpnai veikiantis oro kondicionierius gali sufleruoti apie galimą oro kondicionieriaus radiatoriaus gedimą/nesandarumą.
  • Už daiktų dėtuvės esantis oro recirkuliacijos sklendės varikliukas gali sugesti, todėl vairuojant automobilį gali girdėtis pašaliniai garsai. Įprastai, tuomet sklendė užstringa „uždarytoje padėtyje“, ir todėl automobilio langai iš vidaus gali pradėti rasoti.

Volkswagen Golf VI hečbekas
Volkswagen Golf VI hečbekas

DINAMIKA

Tuzinas skirtingų variklių daugeliui „Volkswagen Golf“ pirkėjų tikrai taps sudėtingu išbandymu, nes renkantis naudotą „Volkswagen Golf“ reikės atsakyti į labai elementarų klausimą – Ką pasirinkti?

Žvelgiant į ganėtinai didelę „Golf“ variklių piramidę, ją iškart reikėtų suskirstyti į tris dalis: entuziastams, racionaliems ir „tiems kam visiškai nerūpi“.

Pradėkime nuo mums labiausiai patinkančios kategorijos – entuziastams. Joje – trys varikliai. Kiekvienas iš jų – 2,0 litrų darbinio tūrio, keturių cilindrų, turintys po turbokompresorių ir išvystantys nuo 170 iki 270 arklio galių.

Silpniausioji versija – dyzelinė ir dėvinti įžymųjį „GTD“ vardą. Nors šios versijos siūlomas 350 Nm sukimo momentas bus juntamas siekiant pagreitėti, tačiau daugiau privalumų joje tiesiog nėra. Na, nebent turite noro įdiegti patobulintą variklio valdymo programą, kurios dėka dyzelinio variklio pajėgumas išaugs iki bent jau 400-450 Nm.

„GTI“ ir „R“ versijos – vertos atskiros diskusijos, mat kiekviena iš jų pasižymi unikaliomis savybėmis. Modernių sportiškų hečbekų standartais šios versijos nėra labai greitos, nei labai galingos, tačiau „GTI“ arba „R“ versijos gali būti labai smagūs kompanionai Molėtų ar Zarasų apylinkėse. Šiandien juos pirkti vien dėl akceleracijos tiesiojoje, ko gero, nėra reikalo. Turite turėti žymiai didesnį reikalavimų sąrašą, dėl kurių „GTI“ arba „R“ versijų įsigijimas atrodytų logiškas.

Racionaliems pirkėjams skirtų variklių gretose: 1,4 litro benzininis arba 2,0 litrų dyzelinis. Jų galia svyruoja nuo 122 iki 140 arklio galių. Priklausomai nuo poreikių, šie motorai gali turėti priekinių arba visų varančiųjų ratų pavarą, mechaninę arba automatinę pavarų dėžę, tad galutinį sprendimą reikėtų priimti atsižvelgus į savo poreikius.

Dyzelinis variklis, be abejonės, yra geriausias pasirinkimas, jeigu gyvenate užmiestyje ir nuolatos turite įveikti ilgus atstumus. Tuomet mažesnės degalų sąnaudos ir sąskaitos už juos padės pateisinti didesnes išlaidas eksploatacijai. Smagratis, purkštukai, turbokompresorius, kietųjų dalelių filtras – tai tik dalis komponentų, kurių remontas automobiliuose su dyzeliniais varikliais pareikalaus pakankamai nemažų išlaidų. Tiesiog vadovaukitės elementaria skaičiuoklė. Jeigu per metus nuvažiuojate ne mažiau kaip 30 tūkst. kilometrų – rinkitės dyzelį.

Tuo tarpu visiems likusiems rekomenduojama rinktis 1,4 litro benzininį variklį, mat jis savo funkciją atliks kone idealiai. Šie benzininiai varikliai su tiesioginiu įpurškimu stebina savo žvalia trauka, tyliu veikimu bei, važiuojant ekonomiškai, stebėtinai mažomis degalų sąnaudomis.

Atkreipkite dėmesį:

  • Dyzelinį variklį turinčių „Golf“ vairuotojai turėtų žinoti apie nuolatos pasikartojančios problemas: užsikemšantį „EGR“ vožtuvą ir kietųjų dalelių filtrą, bei kas vidutiniškai 200,000 kilometrų nusidėvintį smagratį.
  • Tinkamas ratų suvedimas yra svarbus, siekiant išvengti pernelyg didelio padangų nusidėvėjimo. Tai ypač aktualu modeliams, dėvintiems 17 ar 18 colių ratlankius.
  • 1,8 litro TSI benzininiai varikliai pasižymi didesniu apetitu alyvai. Taip yra dėl prastos konstrukcijos stūmoklinių žiedų.
  • Netolygus dyzelinių variklių veikimas – užuomina, jog į degalų sistemą pateko drožlės. Tai galima patikrinti atsukus slėgio jutiklį.
  • „Volkswagen“ visų benzininių variklių paskirstymo grandinės mechanizmas atnaujino 2011 (1,2 ir 1,4 litro) ir 2013 metais („GTI“). Tai užuomina kiekvienam pirkėjui, norinčiam benzininio „Golf“.
  • Jeigu perkate „Golf“ su galingiausiu dyzeliniu varikliu, kurio pagaminimo data yra iki 2009 m. gruodžio mėnesio, vertėtų nuimti alyvos karterį ir patikrinti alyvos siurblio pavaros velenėlį, kuris per tiek metų gali būti nusidėvėjęs.
  • Atkreipkite dėmesį į aušinimo skysčio lygį. Pasitaiko atvejų, kai įtrūksta „EGR“ aušintuvas ir aušinimo skystis pamažu patenka į degimo kamerą.

Volkswagen Golf GTI
Volkswagen Golf GTI

VALDYMAS

Patogus ir saugus – būtent šie žodžiai suksis galvoje vairuojant bet kurį šeštos kartos „Golf“. „Volkswagen“ niekada nebandė vaikytis kitų konkurentų ir vietoje to susikoncentruodavo į svarbesnius dalykus – pavyzdingą pakabos balansą. Tokį, kuris padėtų komfortiškai jaustis važiuojant nelygiais keliais ir tuo pačiu suteiktų pakankamai daug užtikrintumo siekiant greičiau įveikti posūkį.

Nepriklausomai nuo situacijos ar net variklio, automobilio pakaba niekada nepraranda tvirtumo ir užtikrintumo. Net jeigu tenka staigiai stabdyti ar keisti važiavimo kryptį, elektroninė stabilumo kontrolė niekada neleidžia prarasti sukibimo su kelio danga.

Norėdami padidinti komforto lygį, naudotų automobilių rinkoje galima rasti egzempliorių su adaptyviais amortizatoriais, kurių standumas keičiasi priklausomai nuo pasirinkto važiavimo režimo, tačiau vien dėl eksploatacinių savybių mes nerekomenduotume to daryti. Standartinė pakaba veikia daugiau negu gerai, o ir važiavimo savybių skirtumas tarp pasyvios ir aktyvios pakabos nėra toks didelis.

Atkreipkite dėmesį:

  • Retkarčiais mirksianti elektroninės stabilumo kontrolės lemputė gali indikuoti apie akceleratoriaus padėties daviklio gedimą.
  • Atsižvelgiant į automobilio amžių, verta kruopščiai patikrinti „DSG“ pavarų dėžių būklę. Įprastai, pasiekus 200,000 kilometrų ridą reikia atlikti didįjį aptarnavimą, kurio metu keičiama sankaba ir (arba) smagratis. Manoma, jog 6 laipsnių „DSG“ pavarų dėžės yra patvaresnės.
  • Norėdami prailginti paskirstymo grandinės tarnavimo laiką, variklio alyvą keiskite ne rečiau negu kas 10,000 kilometrų ir nepalikite automobilio įkalnėje su įjungta pavara. Visuomet naudokite rankinį stabdį.
  • Jeigu perkate modelį su „4Motion“ sistema, įsitikinkite, jog keturių varančiųjų ratų pavara veikia tinkamai. Labai svarbu kas 50,000 kilometrų keisti diferencialo alyvą ir filtrą. To nedarant, iššauksite „Haldex“ sistemos siurblio gedimą.

Volkswagen Golf Variant
Volkswagen Golf Variant

KODĖL VERTA RINKTIS?

  • Patikimesnis už savo pirmtakus
  • Geras pakabos balansas
  • Pagirtina garso izoliacija
  • „DSG“ pavarų dėžės darbas
  • Galingesni benzininiai varikliai – velniškai smagūs
  • Gali turėti pakankamai daug modernios saugumo ir komforto įrangos

O KODĖL NE?

  • Prastokas galinis matomumas
  • Eksploatacijos kaštai gali būti didoki
  • Silpniausi varikliai – buki, lėti ir nesiūlantis patenkinamos ekonomijos
  • Interjero apdailos medžiagos nėra atsparios įbrėžimams
  • Galimos elektronikos problemos
Volkswagen Golf VI hečbekas
Volkswagen Golf VI hečbekas

DETALIŲ KAINOS

  • Salono filtras ~ 10 eurų
  • Alyvos filtras ~ 11 eurų
  • Turbokompresorius ~ 500 eurų
  • Paskirstymo sistemos komplektas (krumpliaratis ir grandinė) ~ 350 eurų
  • Variklio tarpinių komplektas ~ 200 eurų
  • Variklio radiatorius ~ 90 eurų
  • Variklio pagalvė ~ 70 eurų
  • Rato guolių komplektas su stebule ~ 60 eurų
  • Amortizatorius ~ 60 eurų
  • Spyruoklė ~ 30 eurų
  • Uždegimo ritė ~ 30 eurų
  • Sankabos komplektas su išminamuoju guoliu ~ 230 eurų
  • Stabdžių diskas ~ 50 eurų
  • Stabdžių trinkelių komplektas ~ 60 eurų
Volkswagen Golf VI hečbekas
Volkswagen Golf VI hečbekas

GERIAUSIOS VERSIJOS

„Volkswagen Golf TSI“

Benzininių variklių gama šios kartos „Golf“ modelyje buvo išskirtinai plati. Nuo flegmatiškų 1,2 litro iki įspūdingai pajėgių 2 litrų motorų, naudotų išskirtinai „GTI“ ir R“ versijose. Vis dėlto, jeigu vadovaujatės racionalumu, tuomet žvalgykitės į 122 arklio galias išvystantį 1,4 litro darbinio tūrio agregatą. Nors „Volkswagen“ siūlė ir galingesnė to paties tūrio variklio versiją (160 AG ir 240 Nm), tačiau pajėgumo skirtumai nėra tokie dideli, dėl kurių vertėtų rinktis būtent galingesnę versiją. Vietoje to didesnį dėmesį sutelktume į daugiau komforto įrangos turintį modelį.

„Volkswagen Golf TDI“

Šeštoji „Golf“ karta leido rinktis iš kelių skirtingų dyzelinio variklio versijų. Vis dėlto, atsižvelgiant į daugelio pirkėjų trokštamą universalumą, 140 arklio galių generuojanti versija yra pati optimaliausia.

Šią versiją verta rinktis ir dėl to, jog ji išsivadavo iš savo pirmtako bėdų, demonstruoja patenkinamus dinamikos ir degalų sąnaudų rodiklius. O jeigu dar pasirinksite versiją su „DSG) pavarų dėže, tuomet šis „Golf“ bus labai geras kelionių palydovas.

Back to top button