REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Karštasis hečbekas – iki šiol labai keistai skambantis apibūdinimas, kuris automobilių entuziastams leidžia suprasti, jog netrukus pradėsime diskutuoti apie vieną geriausių ir universaliausių mašinų tipų. Hot Hatch – prieš keletą dešimtmečių gimęs automobilių segmentas, kuris leidžia patenkinti visus įmanomus automanų poreikius. Jie gali būti praktiški, erdvūs, pakankamai pigiai eksploatuojami, ekonomiški, smagiai valdomi ir greiti.
Nuo pirmųjų hot hatch'ų debiuto praėjo nemažai laiko, todėl natūralu, jog didžioji dauguma šiose klasės atstovų tapo didesni, masyvesni, sunkesni ir kas be ko – pajėgesni. Jeigu prieš dešimtmetį 220 – 230 arklio galios tokio tipo automobiliui atrodydavo kaip optimalus pasirinkimas, šiandien vis daugiau gamintojų nori įžengti į „Audi RS3“ ir „Mercedes Benz A45 AMG“ teritoriją, kurioje statymai prasideda nuo 350 arklio galių. Bet ar modernus sportiškas hečbekas privalo turėti 350 ar 400 arklio galių? Ar tikrai norint smagiai pasivažinėti automobilių entuziastai negali išsiversti be keturių varančiųjų ratų pavaros? Mano nuomone, elementarumas, mažas svoris ir tinkamai subalansuota pakaba yra žymiai svarbesni atributai negu variklis, kuris praverstų iš naujo užkurti žemės branduolį.
„Volkswagen“ per pastaruosius metus pristatė ne vieną, bet netgi porą „GTI“ šeimos atstovų: „Up GTI“ ir „Polo GTI“. Pastarasis galėtų pasigirti nemažiau trumpa gamybos istorija negu „Golf“, tačiau „Polo“ visuomet atlikdavo antrarūšio hečbeko vaidmenį. Jeigu anksčiau skirtingos „Polo“ kartos buvo pakankamai panašios, vizualiai ir techniškai, aštuntoji „Polo“ karta dabar yra arčiau „Golfo“ negu bet kada anksčiau.
Visų pirma – naujasis modelis sukurtas ant tos pačios modulinės platformos. Antra – gerokai išaugę kėbulo išmatavimai dabar beveik prilygsta ketvirtos kartos „Golfui“. Visiškai rimtai. „Polo“ ilgis siekia – 4067 milimetrus („MK4 Golf“ ilgis – 4148 mm), plotis siekia 1751 milimetrus („Golfo“ – 1735 mm), o plotis 1780 milimetrus („Golfo“ – 1735 mm). Be to, naujos kartos „Polo“ ratų bazė išaugo iki 2564 milimetrų („Golfo“ – 2512 mm), tad teoriškai – priešais Jus stovi moderni ketvirto „Golfo“ interpretacija.
VW Polo GTI faktų lentelė
Ponas santūrusis
Kiekvienas iš mūsų turime skirtingą supratimą kaip privalo atrodyti sportiškas automobilis. Vieniems „Porsche 911“ atrodo pernelyg nuobodžiai, kitiems „Ferrari 458 Italia“ atrodo kaip vyno padauginusi akiplėša. Tą pačią formulę galima pritaikyti ir sportiškų automobilių piramidės apačioje esantiems „Ford Fiesta ST“, „Renault Clio R.S“ ar „Volkswagen Polo GTI“, ir neseniai iš serijinės gamybos pasitraukusius „DS3 Racing“ bei „Peugeot 208 GTi“.
Kaip bebūtų keista, tačiau šiame segmente nėra bent vieno automobilio, kuris atrodytų ekstravagantiškai ir jaunatviškai. Ar potencialūs tokių modelių pirkėjai nebenori, jog jų hot hatch'as atrodytų iššaukiančiai? Žvelgiant į naująjį „Polo GTI“ ir pagrindinius šio modelio konkurentus, į prieš tai užduotą klausimą norisi atsakyti teigiamai.
Iš dalies suprantu, kodėl automobilių gamintojai aštresniais prieskoniais pagardintų modelių versijas aprūpina ne astronauto kostiumu, o tik papuošia keliais stilingais aksesuarais. „Volkswagen“ šią formulę yra ištobulinę iki smulkmenų. Tiesiog užtenka pažvelgti į „GTI“ modelių evoliuciją ir suprasite, jog šios šeimynos nariai niekada nebandė atrodyti kaip akiplėšos. Subtilūs, bet pastebimi akcentai leidžia suprasti, jog tai nėra standartinė „Polo“ versija, bet nepriklausomai nuo pusės iš kurio žvelgiate į automobilį, niekada nesinori pasakyti – „Gražus automobilis.“

Karštasis hečbekas – iki šiol labai keistai skambantis apibūdinimas, kuris automobilių entuziastams leidžia suprasti, jog netrukus pradėsime diskutuoti apie vieną geriausių ir universaliausių mašinų tipų. Hot Hatch – prieš keletą dešimtmečių gimęs automobilių segmentas, kuris leidžia patenkinti visus įmanomus automanų poreikius. Jie gali būti praktiški, erdvūs, pakankamai pigiai eksploatuojami, ekonomiški, smagiai valdomi ir greiti.
Nuo pirmųjų hot hatch'ų debiuto praėjo nemažai laiko, todėl natūralu, jog didžioji dauguma šiose klasės atstovų tapo didesni, masyvesni, sunkesni ir kas be ko – pajėgesni. Jeigu prieš dešimtmetį 220 – 230 arklio galios tokio tipo automobiliui atrodydavo kaip optimalus pasirinkimas, šiandien vis daugiau gamintojų nori įžengti į „Audi RS3“ ir „Mercedes Benz A45 AMG“ teritoriją, kurioje statymai prasideda nuo 350 arklio galių. Bet ar modernus sportiškas hečbekas privalo turėti 350 ar 400 arklio galių? Ar tikrai norint smagiai pasivažinėti automobilių entuziastai negali išsiversti be keturių varančiųjų ratų pavaros? Mano nuomone, elementarumas, mažas svoris ir tinkamai subalansuota pakaba yra žymiai svarbesni atributai negu variklis, kuris praverstų iš naujo užkurti žemės branduolį.
„Volkswagen“ per pastaruosius metus pristatė ne vieną, bet netgi porą „GTI“ šeimos atstovų: „Up GTI“ ir „Polo GTI“. Pastarasis galėtų pasigirti nemažiau trumpa gamybos istorija negu „Golf“, tačiau „Polo“ visuomet atlikdavo antrarūšio hečbeko vaidmenį. Jeigu anksčiau skirtingos „Polo“ kartos buvo pakankamai panašios, vizualiai ir techniškai, aštuntoji „Polo“ karta dabar yra arčiau „Golfo“ negu bet kada anksčiau.
Visų pirma – naujasis modelis sukurtas ant tos pačios modulinės platformos. Antra – gerokai išaugę kėbulo išmatavimai dabar beveik prilygsta ketvirtos kartos „Golfui“. Visiškai rimtai. „Polo“ ilgis siekia – 4067 milimetrus („MK4 Golf“ ilgis – 4148 mm), plotis siekia 1751 milimetrus („Golfo“ – 1735 mm), o plotis 1780 milimetrus („Golfo“ – 1735 mm). Be to, naujos kartos „Polo“ ratų bazė išaugo iki 2564 milimetrų („Golfo“ – 2512 mm), tad teoriškai – priešais Jus stovi moderni ketvirto „Golfo“ interpretacija.
VW Polo GTI faktų lentelė
Ponas santūrusis
Kiekvienas iš mūsų turime skirtingą supratimą kaip privalo atrodyti sportiškas automobilis. Vieniems „Porsche 911“ atrodo pernelyg nuobodžiai, kitiems „Ferrari 458 Italia“ atrodo kaip vyno padauginusi akiplėša. Tą pačią formulę galima pritaikyti ir sportiškų automobilių piramidės apačioje esantiems „Ford Fiesta ST“, „Renault Clio R.S“ ar „Volkswagen Polo GTI“, ir neseniai iš serijinės gamybos pasitraukusius „DS3 Racing“ bei „Peugeot 208 GTi“.
Kaip bebūtų keista, tačiau šiame segmente nėra bent vieno automobilio, kuris atrodytų ekstravagantiškai ir jaunatviškai. Ar potencialūs tokių modelių pirkėjai nebenori, jog jų hot hatch'as atrodytų iššaukiančiai? Žvelgiant į naująjį „Polo GTI“ ir pagrindinius šio modelio konkurentus, į prieš tai užduotą klausimą norisi atsakyti teigiamai.
Iš dalies suprantu, kodėl automobilių gamintojai aštresniais prieskoniais pagardintų modelių versijas aprūpina ne astronauto kostiumu, o tik papuošia keliais stilingais aksesuarais. „Volkswagen“ šią formulę yra ištobulinę iki smulkmenų. Tiesiog užtenka pažvelgti į „GTI“ modelių evoliuciją ir suprasite, jog šios šeimynos nariai niekada nebandė atrodyti kaip akiplėšos. Subtilūs, bet pastebimi akcentai leidžia suprasti, jog tai nėra standartinė „Polo“ versija, bet nepriklausomai nuo pusės iš kurio žvelgiate į automobilį, niekada nesinori pasakyti – „Gražus automobilis.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Volkswagen Polo GTI (11)


Volkswageniška tvarka
Kiekvieną kartą įsėdus į „Volkswagen“ automobilių vidų, norisi atsidusti ir pasidžiaugti. Automobilio interjero išplanavimas, prietaisų išdėstymas ir jų valdymas elementarus ir nekeliantis irzlumo požymių. Atsižvelgiant į „Polo GTI“ paskirtį norėtųsi, jog automobilio viduje būtų daugiau spalvų, žaismingų detalių ar sportiškesnių (geresnį šoninį prilaikymą turinčių ir daugiau reguliavimo galimybių siūlančių) sėdynių, bet tuo pačiu nereikėtų užmiršti, jog „Volkswagen“ nori įtikti platesnei masei vairuotojų, kurie norėtų „Polo GTI“ naudoti kiekvieną dieną.
Mane asmeniškai labiausiai nustebino interjere panaudotos apdailos medžiagos. Viršutinė priekinės panelės apdaila – puiki, maloni liesti. Nemalonūs pojūčiai kyla palietus vidinę durų apdailą ar pradėjus čiupinėti detales aplink transmisijos tunelį. Kad ir kaip norėčiau klysti, bet šiose vietose sumontuotas plastikas kietas, pigus ir labiau derantis „Dacia“ segmento automobiliuose.
 

REKLAMA

Volkswagen Polo GTI (13)


EA888
Naujutėlis „GTI“ šeimos narys nuo šiol bus komplektuojamas tik su 2 litrų, 4 cilindrų benzininiu motoru – „EA888“ vardą nešiojančiu jėgos agregatu, kurį taip pat naudoja ir kiti „VAG“ koncerno šeimos nariai. Vienas iš jų – „Golf GTI“. Žinoma, kompaktiškame „Polo“ esanti širdis nėra identiška. Ji kartu su „Golf GTI“ dalijasi tik tuo pačiu variklio bloku ir dar keliais komponentais. Nepaisant to, šiame modelyje „EA888“ išvysto 200 arklio galių ir 320 Nm sukimo momentą. Nedaug? Drįsčiau paprieštarauti ir pasakyti – pakankamai.
Vargu ar šiuo metu rinkoje surastume sklandžiau veikiantį veikiantį keturių cilindrų benzininį variklį. Be to, silpnesnioji „EA888“ motoro versija neprarado to užsidegimo, didžiulio noro skatinti vairuotoją kelti variklio sūkius. Nors aukščiausiuose variklio sūkiuose „EA888“ šiek tiek išsikvepia, tai nėra problema, nes didžiausią malonumą teikia variklio gyvybės palaikymas 2000-4400 sūkių diapazone. Kodėl? Nes būtent tada šis motoras išvysto maksimalų 320 Nm sukimo momentą. Jeigu nuolatos ieškote vingiuotų užmiesčio kelių, kurie skatina dirbti ne tik patį automobilį, bet ir Jus, tuomet šis sūkių diapazonas taps skaniu kaip prisirpusi braškė ant maskarponės sūrio torto, nes iš posūkio išvažiuosite turėdami reikalingą spyrį į užpakalį.
Vis dėlto, reikia pripažinti, jog ilgoje tiesiojoje jaučiamas dinamikos trūkumas. Kartais susidaro įspūdis, jog „Volkswagen“ planuoja artimiausioje pristatyti „Polo GTI Performance“ versiją, kurioje pavyktų išnaudoti „EA888“ motoro rezervus. Racionalus galios kiekis turi ir gerąją pusę – kuklias degalų sąnaudas. Užmiestyje važiuodami 90-120 km/val. greičiu išnaudosite 5-7 litrus benzino, mieste variklio apetitas svyruos tarp 8-13 litrų. Mūsų testo metu, nuvažiavus daugiau kaip 600 kilometrų, vidutinių sąnaudų vidurkis sustojo ties 6,8 litro, nors vienu metu buvome pasiekę 6,2 litro 100 kilometrų.

REKLAMA
REKLAMA

Volkswagen Polo GTI (4)


Greitas, bet neįtraukiantis
„Volkswagen“ nori, jog „Polo GTI“ būtų mažoji „Golf GTI“ kopija, todėl nenuostabu, jog vairavimo instrumentai yra kone identiški: vairas – praktiškai idealaus storio ir skersmens, pakaba – standi, tačiau neverčianti sukąsti dantų riedant per kelio nelygumus ar jaustis, lyg dardėtum nuo laiptų sėdėdamas ant taburetės. Komplimentų vertas pakabos balansas visuomet buvo „GTI“ šeimos stiprybė, nes didžioji dauguma „GTI“ pirkėjų tikisi ne tik sportiškumo, bet ir komforto, galimybės patogiai automobilį naudoti kiekvieną dieną.
Pradėjus elgtis energingiau, automobilis į tai reaguoja su pakankamai dideliu entuziazmu – kaip ir vyresnis „GTI“ brolis. Pakabos nustatymai – puikūs, leidžiantys automobiliui išlikti stabiliam, net ir važiuojant didesniu greičiu. Nors vairo stiprintuvas neperduoda labai daug informacijos, tačiau tai netrukdo mažąjį „GTI“ valdyti tiksliai ir užtikrintai. Saugiai ir greitai, neišlipant iš automobilio komforto zonos ribų.
„DSG“ 6 laipsnių pavarų dėžė veikia beveik nepriekaištingai. Aukštesnės arba žemesnės pavaros perjungiamos akimirksniu, nepriklausomai kokiu režimu ir tempu važiuojate. Vienintelė kritikos strėlė šiam komponentui skrieja dėl grubokos pajudėjimo iš vietos procedūros.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Volkswagen Polo GTI (9)


Geidžiami privalumai – po ranka
Modernūs kompaktiški hečbekai nebėra tik kampuotos dėžutės, kurių pagalba galima nusigauti iš taško A į tašką B. Vis išrankesni automobilių pirkėjai nori, jog jų būsimas ratuotis turėtų pilnavertę navigacijos sistemą, neblogai grojančią garso sistemą, idealiai veikiančią sąsają su išmaniuoju telefonu ir daugybę kitų privalumų, kuriuos anksčiau buvo galima surasti aukštesnės klasės mašinose.
„Volkswagen“ pasirūpino, jog technologijų ir naujovių ištroškę vairuotojai liktų patenkinti. „Polo GTI“ gali būti komplektuojamas su „VAG“ koncerno automobiliuose plačiai naudojamu skaitmeniniu prietaisų skydeliu, iki smulkmenų išbaigta multimedijos sistema, šildomomis sėdynėmis, dviejų zonų klimato kontrole, automatine stabdymo sistema. „Polo GTI“ taip pat gali būti komplektuojamas su automatine greičio bei atstumo palaikymo kontrole, kuri puikiai savo darbą atlieka išvažiavus į magistralę. Kad ir kaip skeptiškai žiūrėtumėte į tokio dydžio automobilius, turėsite pripažinti, jog „Polo GTI“ ir net standartinis „Polo“ gali pasiūlyti tuos pačius komforto įrangos priedus kaip ir „Golf“ ar „Passat“.
Lietuvoje naujos kartos „Polo GTI“ kainuoja nuo 22 887 eurų. Tuo tarpu mūsų bandytas modelis su gausia papildoma įranga į naujus namus iškeliautų tik tada, jeigu surastume automaną, kuris norėtų bei galėtų sumokėti 31 339 eurų sumą. Sutinku, jog tai yra „Golf GTI“ teritorija, tačiau pasižaidę su „Volkswagen“ konfigūratoriumi sužinosite, jog visus Jūsų poreikius atitinkantis modelis kainuos maždaug 27 000 eurų.

REKLAMA

Volkswagen Polo GTI (3)


verdiktas3
„Volkswagen Polo GTI“ tikrai nėra vienas iš tų hečbekų, kuris galėtų suteikti milžinišką gūsį gerų emocijų jį vairuojant, tačiau „GTI“ emblemą dėvintys automobiliai niekada nesistengė įtikti tiems, kurie ieško itin aštraus ir tikslaus valdymo. „GTI“ visuomet buvo greitas ir universalus automobilis. Ne išimtis yra ir „Polo GTI“, kuris jam pavestas užduotis atlieka daugiau negu gerai.
Pagaliau per labai ilgą šio modelio gyvavimo istoriją, „Polo“ modifikacijų šeimoje atsirado pilnavertis „GTI“ šeimos narys, kuri niekuo nenusileidžia savo vyresniam broliui – „Golf GTI“. Jeigu norite tų pačių privalumų, kuriuos siūlo „Golf GTI“ tik gerokai mažesnėje dėžutėje – „Polo GTI“ yra tas automobilis, kurio ieškote.
P.S Šių metų rudenį pasirodys versija su mechanine pavarų dėže.

REKLAMA


PRIVALUMAI



  • Puikus pakabos balansas tarp komforto ir standumo

  • Visiems gyvenimo poreikiams tinkantis kėbulo tipas

  • Dinamiškas, bet ir ekonomiškas variklis

  • Patraukli kaina


TRŪKUMAI



  • Automobilio valdymui trūksta tikslumo ir žaismingumo

  • Neįsimintiną garsą skleidžianti išmetimo sistema

  • Pernelyg santūrus eksterjero dizainas


GALERIJA


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų