Bandymų trasa

Naujo „Volvo S90“ testas : Tai jau nebe alternatyva vokiškąjai trejybei

Kad ir kaip tai skambėtų keistai, tačiau „Jaguar“ ir „Volvo“ kadaise buvo vienoje ir toje pačioje valtyje, kurioje jiems vadovavo ne itin išmintingas kapitonas. Pavyzdžiui, po „Ford“ koncerno sparnu buvęs „Jaguar“, nuo pat 1989 iki 2008 metų, niekada nesugebėjo dirbti pelningai. Panaši situacija buvo ir „Volvo“ stovykloje, kurioje finansinę kompanijos būklę skaičiuojantys buhalteriai nuolatos ieškodavo būdų kaip sumažinti išlaidas ir padidinti pajamas. Tai yra pirmasis bendras „Jaguar“ ir „Volvo“ kompanijų bruožas. 

Antrasis šių dviejų prabangių automobilių gamintojų bendras bruožas – pasitraukimas iš „Ford“ koncerno šeimynos ir patekimas pas naujus savininkus, kurie iš pradžių daugeliui kėlė abejonių, tačiau per labai trumpą laikotarpį parodė, jog tinkama administracija ir atitinkamas požiūris bei reikiamos investicijos iš pelenų gali prikelti net ant bankroto slenksčio buvusį gamintoją. „Jaguar“ pateko į „Tata Group“ koncerno rankas, o „Volvo“ pateko į „Geely“ krepšelį. Tiek vienas, tiek kitas gamintojas sugebėjo ne tik atgimti, bet ir sušvytėti naujomis spalvomis, kurios turėtų sukelti nerimą labai tvirtai „Premium“ segmente įsitvirtinusiems „Audi“, „BMW“ ir „Mercedes Benz. Šį kartą – eilė visiškai naujam „Volvo S90“ sedanui.

Faktu_lentele

DIZAINAS

„Volvo S90“ yra antrasis šios markės modelis, kuris buvo sukurtas naudojant daugybę metų plėtotą platformą, keturių cilindrų benzininius bei dyzelinius variklius bei saugumo technologijas. 2015 metais visas „Volvo“ inžinierių įdirbis buvo pademonstruotas naujos kartos „XC90“ visureigyje, dabar atėjo metas visas savo žinias ir sumanumą pademonstruoti vidutinio dydžio sedanų segmente, kuriame karaliumi labai dažnai tituluojamas 5 serijos „BMW“.

„Volvo“ automobiliai niekada nepriklausė tai mašinų grupei, su kuria galėdavai išsiskirti gatvėje. Iki naujos kartos „XC90“ pasirodymo, kiekvienas „Volvo“ eksterjero dizainas labiau primindavo santūrią, bet elegantišką suknelę. Subtilu, skoninga ir praktiška. Tuo tarpu naujoji „Volvo“ automobilių dizaino kalba demonstruoja šios kompanijos specialistų drąsą ir norą išsiskirti milžiniškoje vienodai atrodančių mašinų jūroje.

Pirmą kartą naujos kartos „Volvo XC90“ modelyje pademonstruota dizaino kalba pranoko daugelio lūkesčius. Platūs, masyvūs automobilio pečiai, ryškios, lenktos formos radiatoriaus grotelės ir priekiniai žibintai su T formos LED žibintais. Kitaip negu vokiškų automobilių gamintojai, kurie panašią stilistiką taiko ne tik priekinėse, bet ir galinėse automobilių dalyse, švedų dizaineriai nusprendė, jog naujos kartos „Volvo“ modeliai bus ne identiški, bet panašūs. Būtent todėl „Volvo S90“ turi ne tokią pačią, bet panašią priekinę dalį. Panašią – tokio pat stiliaus priekinius žibintus su T formos LED žibintais. Daugiau panašių stiliaus elementų „XC90“ ir „S90“ neturi.

Galinė „Volvo S90“ dalis turėtų sulaukti daugiausiai diskusijų. Masyvi galinė dalis su plačiais C formos galiniais žibintais buvo ta detalė, kuri didžiųjų konservatorių buvo nuolatos kritikuojama. Ar automobilį pamačius gyvai galinė „S90“ dalis atrodo geriau? Mano nuomone – taip. Kaip ir gamintojo nuotraukose, taip ir realybėje galinė „S90“ dalis atrodo masyvi, bet ji puikiai įsilieja į bendrą švediško sedano siluetą.

Volvo S90 sedan

INTERJERAS

„XC90“ čiupinėję automanai įsėdę į „S90“ didžiulių pokyčių neišvys, nes tiek didysis visureigis, tiek naujoji „S90/V90“ modelių šeima turi identišką priekinę konsolę, vairą, prietaisų skydelį, pavarų perjungimo svirtį. Trumpai tariant – viskas identiška. Tai tikrai nėra trūkumas, nes modernių „Volvo“ interjeras yra pati jaukiausia ir mieliausia vieta būti. Švedai tiesiog tam turi talentą.

Prie naujos „Volvo“ automobilių interjero koncepcijos dirbę specialistai sugebėjo atsisakyti daugybę funkcijų atliekančių mygtukų ir juos patalpinti į centrinėje konsolėje esantį ekraną. Tačiau net ir didžiulis lietimui jautrus ekranas neatrodo griozdiškai, kaip koks svetimkūnis – atvirkščiai. Jis puikiai dera su vertikaliomis oro išpūtimo angomis, medžio apdaila ir šalia pavarų svirties sumontuotais blizgučiais – variklio užvedimo ir važiavimo režimo keitimo mygtukais. Pripažinsiu – interjero išpildymui, jeigu tik galėčiau, skirčiau visus 11 balų.

Vairuotojo pozicija – kaip ir priklauso tokio lygio automobiliui – nepriekaištinga. Daugybė reguliavimo galimybių, puikus matymo laukas, visi prietaisai yra po ranka, bet… Man asmeniškai norėtųsi, jog automobilis turėtų truputėlį didesnius šoninius veidrodėlius.

Beveik penkių metrų ilgio automobilyje patogiai įsitaisys ne tik vairuotojas ar keleivis ant priekinės sėdynės. Erdvės netrūks ir tiems, kurie bus pasodinti ant galinių sėdynių. Nors gamintojas teigia, jog gale įsitaisytų trys žmonės, tačiau dėl labai siauros vidurinės sėdynės ir aukšto transmisijos tunelio nebus itin patogi, tad dėl šventos ramybės į galą geriau sodinti du keleivius, kurie mėgausis absoliučiu komfortu ir nuostabiai skambančia „Bowers & Wilkins“ garso sistema.

Volvo S90 interior

DINAMIKA

Vokiškų, šešių cilindrų variklių išlepinti vairuotojai atvykę į „Volvo“ atstovybę iš pradžių labai stipriai nusivils. Kaip ir „XC90“, taip ir visi likusieji „Volvo“ markės gaminami modeliai, komplektuojami tik su 2,0 litrų, 4 cilindrų benzininiais arba dyzeliniais varikliais. Skiriasi tik variklių galingumas.

Benzininių motorų gamoje – dvi modifikacijos : 254 arba 320 arklio galių. Priklausomai nuo pasirinktos modifikacijos, benzininis jėgos agregatas gali būti poruojamas su priekinių arba visų keturių varančiųjų ratų pavara ir tik automatine 8 laipsnių pavarų dėže.

Volvo S90 sedan

Tuo tarpu dyzelinių variklių gama šiek tiek platesne – joje siūlomos tris versijos : 150, 190 arba 235 AG. Kaip ir benzininiai motorai, taip ir dyzeliniai, gali būti komplektuojami su priekinių arba keturių varančiųjų ratų pavara, tačiau renkantis dyzelinį motorą galėsite pasirinkti ir dar vieną dalyką – pavarų dėžės tipą. Dyzeliniai motorai poruojami su šešių laipsnių mechaninėmis arba aštuonių laipsnių automatinėmis transmisijomis.

Į mūsų rankas patekęs modelis „Volvo“ gamoje žymimas „D4“ simboliu – galios, efektyvumo ir ekonomiškumo santykis. 4 cilindrų variklis išvysto 190 arklio galių ir 400 Nm sukimo momentą. Atsižvelgiant į tai, jog „Volvo S90“ sveria 1733 kilogramus, kvapą gniaužiančių dinaminių savybių tikėtis nereikėtų. Vietoj vokiško – „aš tau tuoj spirsiu į užpakalį, jog net nuskrisi iki mėnulio“, „Volvo“ inžinieriai pasirinko tolygų, užtikrintą galios pateikimą.

Volvo S90 sedan

Didžiausias 400 Nm sukimo momentas pasiekiamas 1750 – 2500 sūkių diapazone, tad kaip ir didžioji dauguma dyzelinių variklių, taip ir „D4“ jėgos agregatas išsikvepia po to, kai tachometro rodyklė perlipa 2500 aps/min. ribą. Vis dėlto, didžiausią sukimo momentą palikus už nugaros, dyzelinis variklis į priekį kelią skinasi užtikrinčiau negu analogiški „VAG“ koncerno motorai.

Pavyzdžiui, automobilis nuo 80 iki 120 km/val. įsibėgėja per 5,9 sekundės, nuo 90 iki 120 km/val. per 4,8 sekundės, nuo 130 iki 160 km/val. per lygiai 8 sekundes. Palyginimui: „Audi A6“ su 190 arklio galių išvystančiu dyzeliniu motoru nuo 80 iki 120 km/val. įsibėgėja per 6,6 sekundės.

Malonus siurprizas buvo ne variklio efektyvumas ar tylumas, o apetitas dyzelinui. Po keletos dienų bandymų, vidutinių kuro sąnaudų vidurkis siekė vos 6,6 litro 100 kilometrų. Tai yra bendras rodiklis, kuris buvo pasiektas nuvažiavus kelis šimtus kilometrų mieste, užmiestyje ir greitkelyje. Jeigu šias tris disciplinas išskirtume, rezultatai būtų truputėlį kitokie – mieste – 8,3 litro, užmiestis – 6,7 litro, greitkelis/magistralė – 5,5 litro. Būtent ilgame, tiesiame kelyje dyzelinis variklis demonstruoja savo galimybes ne tik važiuoti greitai, bet ir ekonomiškai. Net ir įjungus automatinę greičio palaikymo kontrolę ties 90, 100 arba 110 km/val. vidutinių kuro sąnaudų rodiklis nepadidėdavo iki 6 litrų.

Volvo S90 sedan

VALDYMAS

Ne visi automobilių gamintojai yra pakvaišę dėl sportiškumo, kvapą gniaužiančios dinamikos. Tai yra vokiškų automobilių gamintojų prioritetas ir pagrindinė savybė, kuri juose žavi. Tuo tarpu „Volvo“ norėdama atrasti savo nišą, naujojo „S90“ pakabą sukonfigūravo taip, jog ji galėtų džiuginti tuos, kurie prioritetą skiria komfortui, patogumui ir ilgesnėms kelionėms. Ar tai reiškia, jog „S90“ nesugeba įveikti posūkių? Moka ir tai daro su užtikrintumu, bet palyginus su 5 serijos „BMW“, švediškas sedanas atrodo vangesnis, tingesnis ir ne toks azartiškas.

Dabar „Volvo“ automobilių kūrėjai jūsų paklaustų – „Kiek kartų per savaitę jūs išvažiuojate į vingiuotą kelio ruožą, kuriame galite nevaržomai išbandyti automobilio limitą?“ Jeigu tai darote dažnai, tuomet net neabejoju, jog 5 serijos „BMW“ bus tas automobilis už kurio vairo jūs turėtumėte sėdėti. Jeigu tai darote labai retai arba niekada ir didžiąją dalį laiko praleidžiate važinėdami mieste arba greitkelyje, tuomet „Volvo S90“ savo komforto lygiu jus tiesiog sužavės. Duobėtos gatvės, gulintys policininkai ir kitos kasdieninių kelionių negandos bus užmirštos. Dėvėdamas 19 colių padangas, automobilis apie didesnį nelygumą esantį kelyje jums primins tik švelniu krestelėjimu. Atvirai pasakius – dar niekada taip minkštai su nauju automobiliu nesu važiavęs (ech, tas nuostabusis Citroen C6) Sovietų Sąjungos pasididžiavimu – Vilnius – Molėtai plentu.

Volvo S80 ir S90 pokyčiai
ModelisVolvo S90Volvo S80
Ilgis [mm]49634858
Plotis [mm]18791831
Aukštis [mm]14431493
Ratų bazės ilgis [mm]29412853
Priekinė tarpvežė [mm]16281588
Galinė tarpvežė  [mm]16291585
Bagažinės tūris [l]500495
Volvo S90 sedan
verdiktas3

„Audi“, „BMW“ ir „Mercedes Benz“ daugelį metų karaliavo „Premium“ automobilių segmente. Solidūs, užtikrinti ir pajėgus šių gamintojų gaminiai, priklausomai nuo jūsų išpažįstamų vertybių, būdavo vienintelis pasirinkimas. Vis dėlto, kol vokiečių trijulė stebėjo vieni kitų darbus, jiems iš už nugaros išlindo ambicijų nestokojantys švedai, kurie po 10 metų „Volvo S80“ gamybos pristatė visiškai naują, didesnį ir ištaigingesnį „Volvo S90“.

Iki šiol visi automobiliai, kurie bandydavo įgelti „Audi A6“, 5 serijos „BMW“ ar E klasės „Mercedes Benz“ būdavo vadinami ir laikomi alternatyvomis. Jos ne visada būdavo geros, bet tam tikrus trūkumus atpirkdavo eksterjero dizainas, technologinės naujovės ar važiavimo savybės. Šį kartą viskas kitaip. Technologiškai „Volvo S90“ niekuo nenusileidžia E klasės „Mercedes Benz“, komfortu „S90“ pranoksta 5 serijos „BMW“, o važiavimo savybėmis lenkia kitą priekiniais ratais varomą konkurentą – „Audi A6“, o eksterjero dizainas analogų neturi ne tik tarp vokiškosios trejybės.

Tai vienas didžiausių siurprizų – automobilis, kuriam surasti priekaištų yra labai sunku. „Volvo“ nusprendė sukurti ne dar vieną „Audi A6“, 5 serijos „BMW“ ar E klasės „Mercedes Benz“ kopiją, o savo, autentišką, originalų produktą, kuris išsiskiria ne tik eksterjero dizainu, bet ir kitomis puikiomis savybėmis, kurios „Volvo S90“ padaro vienu geriausiu šio segmento automobiliu.

MUMS PATIKO

  • Nuostabiai skambanti garso sistema
  • Puiki surinkimo kokybė
  • Net ir bazinis modelis pasižymi gausia komforto ir saugumo įranga
  • Didžiulį įspūdį paliekantis eksterjero dizainas
  • Erdvus interjeras ir talpi bagažinė
  • Garso izoliacija
  • Dyzelinis variklis turi du charakterius : leidžia važiuoti efektyviai arba ekonomiškai
  • Pagirtinai sugeria kelio nelygumus, bet tuo pačiu stabiliai laikosi ant kelio
  • Įvairiomis kryptimis reguliuojamos sėdynės, kuriose patogu sėdėti net ir po 1000 kilometrų kelionės
  • Pigesnis už 5 serijos „BMW“ ir E klasės „Mercedes Benz“ bei „Jaguar XF“

MUMS NEPATIKO

  • Painus informacijos ir pramogų sistemos valdymas
  • Kai kuriems gali nepatikti faktas, jog automobilis siūlomas tik su 4 cilindrų motorais
  • Prastas apsisukimo kampas
  • Grubiai veikianti „Start/Stop“ sistema

Back to top button