REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS


Aivaras Grigelevičius |

„Volvo“ niekada  nebuvo laikomas pilnaverčiu „Premium“ segmento žaidėju. Šios markės modeliai visuomet užimdavo tarpinę poziciją tarp tradicinių „Volkswagen Passat“ tipo automobilių ir „Audi“, „BMW“ bei „Mercedes Benz“. Visgi, situacija pradėjo keistis, kuomet „Volvo“ pristatė antros kartos „XC90“, naujutėlį „S90“ sedaną ir dabar - „V90“ ir „V90 Cross Country“ - padidinto pravažumo universalą, kurio protėvis buvo labai populiarus ne tik „Volvo“ gimtinėje, bet ir mūsų šalyje.


Aivaras Grigelevičius |

„Volvo“ niekada  nebuvo laikomas pilnaverčiu „Premium“ segmento žaidėju. Šios markės modeliai visuomet užimdavo tarpinę poziciją tarp tradicinių „Volkswagen Passat“ tipo automobilių ir „Audi“, „BMW“ bei „Mercedes Benz“. Visgi, situacija pradėjo keistis, kuomet „Volvo“ pristatė antros kartos „XC90“, naujutėlį „S90“ sedaną ir dabar - „V90“ ir „V90 Cross Country“ - padidinto pravažumo universalą, kurio protėvis buvo labai populiarus ne tik „Volvo“ gimtinėje, bet ir mūsų šalyje.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Faktu_lentele


Švediška koncepcija
Prieš keletą metų kardinaliai pakeitę savo gaminamų automobilių veidą, „Volvo“ nepagailėjo laiko ir pinigų kuriant absoliučiai naujos koncepcijos interjerą, kuris būtų tinkamas adaptuoti visiems ateityje pasirodysiantiems „Volvo“ automobiliams.
Norint apibūdinti „Volvo“ interjerą prireiktų daugybės malonių epitetų, tačiau patys taikliausi būtų: jaukus ir kokybiškas. Nors kokybiški interjerai automobiliuose, kurie kainuoja tokius pinigus nėra naujiena, tačiau retam gamintojui pavyksta sukurti jaukų interjerą, kuris nevargintų ilgoje kelionėje, būtų patogus naudoti ir neerzintų dėl idiotiškos ergonomikos.
Vizualiai - interjeras atrodo elegantiškai ir santūriai. Viduryje - didžiulis lietimui jautrus ekranas, kurio dėka valdysite beveik visas automobilio funkcijas. Šiek tiek žemiau - keletas mygtukų, kurie padės padidinti ar sumažinti garso sistemos skleidžiamos melodijos garsumą, perjungti sekančią dainą. Esu įsitikinęs, jog prie fizinių mygtukų chaoso pripratę vairuotojai į „Volvo“ interjerą žiūrės skeptiškai, tačiau prie prietaisų valdymo praleiskite bent 10 minučių - vėliau viskas atrodys kaip 2x2.
Apskritai - sėdint už automobilio vairo nekyla jokių neigiamų emocijų. Visi prietaisai valdomi intuityviai ir neatitraukiant akių nuo kelio, matymo laukas - idealus. Net vaizdas per galinį langą nėra beviltiškas, o naudingas - retenybė šiuolaikiniuose automobiliuose.

REKLAMA

Volvo V90 CC (41)


Modulinių variklių era
Dabar tikrai turėtumėte žinoti, jog visi naujos kartos „Volvo“ automobiliai naudoja tik 2,0 litrų, 4 cilindrų variklius. Jie gali būti varomi tiek benzinu arba dyzelinu, jų pajėgumas skiriasi priklausomai nuo pasirinktos modifikacijos.
Mūsų šalies rinkai skirtas modelis gali būti komplektuojamas su vienu iš dviejų dyzelinių arba benzininių motorų, kurių pajėgumas svyruoja nuo 190 iki 320 arklio galių. Nors mūsų šalies rinkoje didžioji dalis pirkėjų renkasi dyzelinį variklį, dėl visiems puikiai suprantamų priežasčių, tačiau vis daugiau žmonių sugrįžta prie benzininių variklių, kurie nenusileidžia efektyvumu ir pasižymi mažesniais eksploatacijos kaštais.
Tuo tarpu mūsų bandymų triušis turėjo 235 arklio galias ir 480 Nm sukimo momentą išvystantį dyzelinį variklį (D5), kuris gali būti poruojamas tik su 8 laipsnių automatine pavarų dėže ir keturių varančiųjų ratų pavara.
„Volvo“ sprendimas atsisakyti fantastiškai skambančių 5 cilindrų variklių gali patikti ne visiems, tačiau naujieji motorai taip pat turi nemažai privalumų. Visų pirma - jie lengvesni, kompaktiškesni ir žvelgiant į tolimesnę perspektyvą - lengviau aptarnaujami.
Kalbant apie variklio elastingumą ir jėgą - priekyje tūnantis motoras elgiasi taip, kaip ir visi 4 cilindrų dyzeliniai varikliai. Tam tikrame sūkių diapazone jis smūgiuoja kaip Muhamedas Ali -taikliai ir užtikrintai, tačiau išlipus iš didžiausio sukimo momento sūkių ribos - išsikvepia. Nors plačiame sūkių diapazone galia pateikiama tolygiai, tačiau 1500 - 3000 sūkių diapazone juntamas nematomas gūsis į nugarą, kuris priverčia automobilį važiuoti sparčiau ir greičiau.
Gera žinia yra ta, jog per pastaruosius keletą metų naujieji „Volvo“ motorai padarė didžiulę pažangą šalinant nemalonų garsą dirbant laisva eiga arba žemesniais sūkiais. Įsijungus žaliam šviesoforo signalui girdi, jog automobilis varomas dyzeliniu varikliu, tačiau tai yra vienintelis smulkus niuansas, nes jis į interjerą neperduoda nemalonių, dyzeliams būdingų vibracijų.

REKLAMA
REKLAMA

Volvo V90 CC (7)


Plaukia asfaltu ir ne tik
„Volvo“ automobilius kuriantys inžinieriai niekuomet neslėpdavo, jog jų gaminamos mašinos niekuomet nebuvo orientuotos į sportiškumą. Galbūt tai kaip nors susiję su švedų požiūriu į vairavimą ar kasdieninėms reikmėms skirto automobilio funkciją, tačiau net ir pačius plačiausius ratus turintis modelis privalo keliu riedėti nepriekaištingai. Prioritetas iš pradžių skiriamas komfortui ir tinkamam pakabos balansui. Sportiškumas figūruoja kažkur sąrašo apačioje.
Šis, šiais laikais netradicinis požiūris, puikiai atsispindi padidinto pravažumo „Volvo V90 Cross Country“. Įveikus pirmuosius kilometrus automobilis stebina į komfortą orientuota pakabos konfigūracija. Net ir dėvinčio 20 colių ratlankius automobilio pakaba įvairius kelio nelygumus įveikia pagirtinai ir stebėtinai ramiai. Tokius pačius žodžius norisi sakyti nusukus nuo asfalto ant žvyrkelio - jokių nemalonių vibracijų ar pašalinių garsų iš priekinės ar galinės pakabos. Tiesiog girdisi kaip iš po ratų išslysta akmenukai.
Mane asmeniškai nustebino tai, jog minkštas „Volvo V90 Cross Country“ charakteris esant reikalui gali pademonstruoti ir kitą - dinamiškesnę pusę. Automobilio nosį nukreipus į užmiesčio kelius, kuriuose ilgų tiesiųjų nėra, švediška tanketė posūkiuose pradeda demonstruoti aukšto lygio paklusnumą ir stabilumą. Savybes, kurių iš tokio dydžio padidinto pravažumo universalo nesitiki. Vietoj linguojančios valties gauni stabiliai ant žemės stovintį gepardą. Didinant tempą, „Volvo“ į šiuos pokyčius atsako su didžiuliu entuziazmu, o tai yra labai malonus siurprizas, ypač jeigu atsižvelgtume į automobilio paskirtį, kėbulo aukštį ir išmatavimus.
„Volvo V90 Cross Country“, kaip ir daugelis modernių automobilių, siūlo pasirinkti vieną iš keleto važiavimo režimų. Kadangi esame užmiesčio kelyje, renkamės „Dynamic“ režimą ir stebime kaip pasikeis automobilio elgesys : akceleratoriaus pedalas tampa jautresnis, 8 laipsnių automatinė pavarų dėžė stengiasi dyzelinio variklio sūkius palaikyti ties aukštesne riba, vairas tampa pastebimai sunkesnis. Tuo tarpu pakaba, vis dar, sugeba puikiai sugerti kelio nelygumus ar atsainiau padengtus asfalto lopinėlius.
Jeigu dinamiška važiavimo maniera nėra skirta Jums, tuomet Jus turėtų pamaloninti „Eco“ režimas, kuris švediškame universale veikia efektyviau negu analoguose iš Vokietijos ar D.Britanijos. Matote, įprastai, įjungus „Eco“ režimą, pasikeičia tik vienas ar du parametrai : akceleratoriaus pedalas tampa kaip kempinė, o oro kondicionavimo sistema veikia truputėlį silpniau negu įprastai. „Eco“ režimas „Volvo“ automobilyje veikia efektyviau ne tik dėl anksčiau išvardintų priežasčių, bet ir dėl to, jog visi naujos kartos „Volvo“ dyzeliniai motorai komplektuojami su „i-Art“ vardu pavadintais purkštukais. Kiekvienas purkštukas veikia ne kaip viena komanda, o individualiai. Priklausomai nuo važiavimo stiliaus ir pasirinkto važiavimo režimo, purkštukai gali dirbti efektyviau ir padėti sumažinti kuro sąnaudas iki 10 - 30%.
Būtent „Eco“ režime atsiskleidžia ši išmani technologija, kuri važiuojant 100 km/val. greičiu leidžia vidutinės kuro sąnaudas sumažinti iki 6,2 litro, o mieste - iki 8,1 litro. Naudojant „Comfort“ važiavimo režimą, tokiomis pačiomis sąlygomis vidutinės kuro sąnaudos siekė atitinkamai 7,8 litro ir 9,3 litro.
Jeigu padidinto pravažumo universalą ruošiatės naudoti pagal paskirtį, reikėtų paminėti ir dar vieną režimą - „Offroad“, kuris nekeičia kėbulo prošvaisos aukščio, o tik pakoreguoja transmisijos darbą. Sistema galvodama, jog važiuojate ne pačiais geriausiais keliais, labai ilgai išlaiko įjungtą pirmąją vietą tam, jog po koja turėtumėte pakankamai galios pravažiuoti sudėtingesnį ruožą ir tam, jog ratai neprasisuktu pačiu netinkamiausiu metu.
„Volvo V90 Cross Country“ su tradicine lietuviška bekele susitvarko geriau negu daugelis madingų „SUV“ automobilių. Už šį privalumą reikėtų dėkoti net 21 centimetrą siekiančiai kėbulo prošvaisai. Vis gi, tam tikrų apribojimų jis turi: pavyzdžiui, užvažiavimo laipsnis priekyje siekia 18,9, o gale - 20,1, tad galvodami apie rimtesnį nuotykį bekelėje, gerai pagalvokite, ar jame nebus itin gilių duobių ar nuvažiavimų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Volvo V90 CC (6)


Saugumo kupolas
Ar ištarus „Volvo“ markės vardą ir Jums ji asocijuojasi su saugumu? Greičiausiai - taip. „Volvo“ markės inžinierių dėmesys keleivių ir automobilio saugumui skiriamas dėmesys yra žymiai didesnis negu kitų gamintojų. Nors beveik kiekvienas modernus automobilis turi milžinišką kiekį išmanių sistemų, tačiau jos niekuomet neveiks taip efektyviai ir taip sklandžiai kaip „Volvo“ automobiliuose. Tuo kelis kartus įsitikinau vairuodamas „V90 Cross Country“.
Pora pavyzdžių :
Pirmasis - daugelis „Premium“ segmento automobilių turi sistemą, kuri važiuojant atbuline eiga stebi ar važiuojama dalimi neatlekia kitas eismo dalyvis. Jeigu iš kairės ar dešinės pusės atvažiuoja mašina - išgirstate įspėjamąjį signalą ir žinote, jog reikia sustoti. Tokią pačią sistema turi ir „V90 Cross Country“, kuri ne tik kad niekuomet nepavedė, bet ir veikė net ir būdama pakankamai toli nuo važiuojamosios dalies.
Antrasis - sistema, kuri stengiasi sumažinti avarijos tikimybę. „Volvo“ automobiliuose įdiegtos sistemos algoritmas taip pat skiriasi nuo kituose analoguose naudojamų, tokią pačią paskirtį turinčių sistemų. Kodėl? Nes važiuodami užmiesčio keliu, kuriame šalikelėje stovėjo automobilis ir norint jį apvažiuoti, dviem ratais reikia išlįsti į kitą eismo juostą. Kiti automobiliai į šią kliūtį nekreipia dėmesio arba tik išmeta informacinį pranešimą apie kliūtį, tuo tarpu „Volvo“ - projekciniame ekrane staiga užsižiebia įspėjamasis signalas ir automatiškai sumažinamas greitis, tam, jog saugiai galėtumėte apvažiuoti kliūtį. Pirmą kartą - tai labai neįprasta ir keista, nes tai yra kasdieninė situacija, kuri atrodo normali ir natūrali. Tuo tarpu „Volvo“ automobilyje esančios kompiuterinės smegenys mano kitaip.

REKLAMA

Volvo V90 CC (39)


Brangus malonumas
Kuomet „Volvo“ lengvųjų automobilių padalinį įsigijo itin storas kišenes turintis „Geely“ koncerno vadovas, jis neslėpė ambicijų švediškų saugos salelių gamintoją paversti pilnaverčiu „Premium“ segmento nariu. Nors šis gamintojas į aukštesnę klasę lygiavosi kelis dešimtmečius, tačiau tik dabar „Volvo“ pradėjo demonstruoti tai, kuo „Premium“ segmentui skirti automobiliai išsiskiria - dėmesį detalėms, pritrenkiančiu dizainu, komfortu, kokybe ir naujausiomis technologijomis. Visa tai ir dar daugiau turi visi naujos kartos „Volvo“ modeliai. Taip pat ir „V90 Cross Country“.
Kaip ir bet kuris konkurentas iš Vokietijos ar D.Britanijos, taip ir „Volvo“ kainodara nėra palanki daugeliui. Lietuvoje, padidinto pravažumo universalas kainuoja nuo 53 300 eurų. Už šią sumą pinigėlių gausite 190 arklio galių išvystantį dyzelį, mechaninę pavarų dėžę, keturis varomuosius ratus ir dar keletą priedų.
Tuo tarpu mūsų bandytas modelis yra žymiai brangesnis. Visų pirma - jis turėjo galingiausią dyzelinį motorą, aukščiausią komplektacijos lygį ( „Inscription“  - 62 600 eurų) ir keletą priedų iš papildomos įrangos sąrašo: 20 colių ratlankiai, „sportiškesnės“ sėdynės, panoraminis stoglangis ir dar keletas kitų malonių smulkmenų, kurios automobilio kainą išpučia iki 74 000 eurų.
„V90 CC“ taip pat siūlomas ir su benzininiais motorais: 254 ir 320 arklio galių pajėgumo. Šių modelių kainos prasideda nuo 54 300 ir 61 400 eurų.
Visi „Volvo V90 Cross Country“ modeliai bazinėje įrangoje turi beveik viską ko gali prireikti kasdieniniame gyvenime : adaptyvi greičio palaikymo sistema su pilno sustojimo funkcija ir judėjimo automobilių grūstyje režimu, pusiau automatinio vairavimo sistema, greičio ribotuvo sistema, eismo juosto kirtimo įspėjimo sistema, palaikymo eismo juostoje sistema, ženklų atpažinimo sistema, nuvažiavimo nuo kelio prevencijos sistema, sistema sauganti nuo susidūrimo su pėsčiuoju ar dviratininku, sistema sauganti nuo susidūrimo priekyje važiuojančiu kitu automobiliu bei padedanti išvengti avarijos, sistema sauganti nuo susidūrimų sukant į kairę sankryžose, sistema sauganti nuo susidūrimo su stambiais laukiniais žvėrimis ir naminiais gyvūnais, elektroninės stabilumo bei saugumo sistemos, priekinės, šoninės saugos oro pagalvės, saugos oro pagalvė vairuotojo keliams, šoninės saugos užuolaidos, elektroninė dviejų zonų klimato kontrolė, autonominis variklio šildytuvas su programuojamu laikmačiu, šildomos priekinės sėdynės su trijų lygių reguliavimu, galinio parkavimo pagalbos sistema „Parktronic“ su grafine informacija ekrane, garso sistema (330 W stiprintuvas,10 garsiakalbių), lieti 18 colių lengvo lydinio ratlankiai. Visa kita - papildomos įrangos sąraše.

REKLAMA

Volvo V90 CC (14)



verdiktas3


Pripažinsiu - niekuomet nebuvau naujosios tendencijos šalininkas. Puikiai suprantu žmones, kuriems norisi vairuoti automobilį, kuris atrodo kaip visureigis, sėdėti aukštai ir jaustis karaliumi, tačiau ar tikrai griozdiškai atrodantys „visureigiai“ neturi tinkamų alternatyvų? Pažiūrėkite į „V90 Cross Country“, nes būtent jis turi visiems „SUV“ automobiliams būdingas savybes, tačiau neturi ne vieno jiems būdingo trūkumo - jis vikresnis, malonesnis vairuoti, su juo lengviau manevruoti, jis pigesnis ir mano nuomone - gražesnis. Vienintelė priežastis, dėl kurio būtų galima nusigręžti nuo „V90 Cross Country“ ir norėti „XC 90“ - 7 sėdimos vietos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Volvo V90 CC (2)


PRIVALUMAI



  • Interjero ir eksterjero dizainas

  • Garso izoliacija

  • Itin lengvas valdymas

  • Pagirtinas apsisukimo spindulys

  • Taupus ir efektyvus dyzelinis variklis

  • Komfortiška pakaba

  • Erdvus ir praktiškas

  • Naudingas „Eco“ režimas

  • Aukšta sėdėsena

  • Kėbulo prošvaisa


TRŪKUMAI



  • Ne visuomet sklandžiai veikianti „Start/Stop“ sistema

  • Papildomos įrangos kaina

  • Dinamikos entuziastams pritrūks stipraus smūgio į užpakalį

  • „Pilot Assist“ veikia ne visuomet - 8 iš 10 kartų


GALERIJA


 

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų