REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Esame įpratę, kad Ferrari ir McLaren markės superautomobiliai turi daugiausiai Formulės-1 technologijų. Vis dėlto, nei italai, nei britai negali prilygti Yamaha OX99-11.
Šis japoniškas superautomobilis turėjo šiek tiek „apkarpytą“ 3.5 litro, dvylikos cilindrų variklį, kuris buvo montuojamas į Brabham ir Jordan komandų Formulės-1 bolidus. Jeigu dar ir to negana, automobilio važiuoklės dizainas buvo labai panašus į tuometinių Formulės-1 bolidų. Tačiau ambicingas projektas pasirodė per brangi ir sudėtinga svajonė...

Esame įpratę, kad Ferrari ir McLaren markės superautomobiliai turi daugiausiai Formulės-1 technologijų. Vis dėlto, nei italai, nei britai negali prilygti Yamaha OX99-11.
Šis japoniškas superautomobilis turėjo šiek tiek „apkarpytą“ 3.5 litro, dvylikos cilindrų variklį, kuris buvo montuojamas į Brabham ir Jordan komandų Formulės-1 bolidus. Jeigu dar ir to negana, automobilio važiuoklės dizainas buvo labai panašus į tuometinių Formulės-1 bolidų. Tačiau ambicingas projektas pasirodė per brangi ir sudėtinga svajonė...

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

9666


OX99-11 projektas buvo pradėtas krutintis dar 1990-ųjų pradžioje. Automobilių industrija buvo tiesiog pamišusi dėl egzotiškų superautomobilių, tokių kaip : Jaguar XJR-15, XJ220, Bugatti EB110, Cizeta V16T, Dauer 962LM, Lister Storm, McLaren F1, Vector W8 ir dar daugybę kitų apie kuriuos žino tik tuometiniai automobilių tema rašę žurnalistai. Kiekvienas automobilių inžinierius norėjo sukurti kažką panašaus į Ferrari F40 ir Porsche 959, kurie buvo devinto dešimtmečio žvaigždės. Yamaha buvo viena iš tų kompanijų, kurios norėjo sekti Ferrari F40 ir Porsche pėdomis. Japoniškų motociklų gamintojas ne vienerius metus tiekė benzininius variklius F-1 čempionate dalyvaujančioms komandoms, tačiau 1991 metais pristatytas OX99, 3.5 litro, V12 variklis sugebėjo prilygti Ferrari širdelei. Lenktyniniams bolidams paruoštas variklis išvystė 660 arklio galių ir sugebėjo pasiekti net 13000 sūkių ribą. Vis dėlto, variklis nebuvo iki galo išdirbtas, todėl kentėjo dėl įvairiausių problemų. Tai reiškė, kad OX99 variklio karjera lenktynių trasose buvo baigta. Yamaha specialistai greičiausiai norėdami išnaudoti variklio potencialą, sugalvojo sukurti superautomobilį su F-1 bolidams skirtu varikliu. Taip gimė OX99-11.

REKLAMA

OX99_1


 
Yamaha inžinieriai neturėjo labai daug patirties gaminant ir kuriant automobilius. Paskutinis rimtas projektas buvo įgyvendintas dar septintame dešimtmetyje, kai pagal specialų užsakymą sukonstravo Toyota 2000GT. Norėdami nepadaryti klaidos, projektavimo ir visus inžinerinius darbus patikėjo įmonei iš D.Britanijos - Ypsilon Technology. Ši firma tuo metu aptarnaudavo įvairių komandų Formulės-1 variklius. Vis dėlto, to neužteko, nes Ypsilon Technology į pagalbą pasikvietė keletą buvusių Formulės-1 inžinierių, kurie patarinėjo ir padėdavo spręsti iškilusias problemas.
Nors mašina atrodė kaip ilgųjų nuotolių lenktynėms skirtas bolidas, tačiau jo konstrukcija priminė tikrą F-1 galiūną. Mašinos konstrukcija buvo pagaminta iš anglies pluošto, vairuotojo sėdynė buvo sumontuota per vidurį, o keleiviai sėdėdavo už jo. Visai kaip McLaren F1. Įdomu yra tai, kad automobilio lango forma buvo sukurta galvojant apie naikintuvą. Visos kėbulo detalės buvo pagamintos rankomis, kaip kad klasikiniai Aston Martin ar Ferrari. Tiesa, Ypsilon Technology vadovai pasamdė keletą gabių Aston Martin specialistų, kurie sugebėjo savo rankomis išmušti lanksčiais OX99-11 kėbulo detales.

REKLAMA
REKLAMA

yamaha_ox99-11_11


Pagal planą, serijinei gamybai paruoštas automobilis būtų turėjęs 400 arklio galių išvystantį agregatą, kuris be vargo sugebėtų pasiekti 10.000 sūkių ribą. Vis dėlto, 400 arklio jėgų nebuvo labai daug net ir tais laikais, viską lėmė nežmoniškas sukimo momentas, kuriuo OX99 variklis taip pat nepasižymėjo. Tuo tarpu situaciją turėjo pagerinti vos 1000 kilogramų svėręs kėbulas. Tačiau pirmieji prototipai pasirodė žymiai sunkesni negu buvo planuota. Pirmieji du prototipai svėrė 1150 kilogramų, o vėlesni modeliai svėrė truputėlį mažiau - 1100 kilogramų. Tai reiškė, kad automobilio techninės charakteristikos buvo žymiai prastesnės negu planuota. Yamaha kompanijos vadovų nuotaiką sugadino McLaren F1, kuris pasiūlė 627 arklio galių išvystančią jėgainę ir vos 1138 kilogramų svėrusį kėbulą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

maha_ox99-11_8


Projektui kelis kartus atsidūrus ties bedugne, Yamaha kelis kartus keitė automobilio koncepciją, tačiau vieną dieną tapo aišku, kad norint parduoti egzotišką superautomobilį už 3.5 milijono litų, reikia šiek tiek daugiau nei gabių inžinierių, ypač kai pasaulio ekonomika susidūrė su dar vienu nuosmukiu.
Yamaha šio projekto kūrimo darbus nutraukė tinkamu momentu. Užklupusi finansų krizė privertė sprogti superautomobilių burbului ir priversti mažyčių kompanijų vadovus paskelbti bankrotą. Iš tikrųjų, labai gaila, kad šis Yamaha OX99-11 taip ir neišvažiavo į bendro naudojimo kelius. Būtų buvę labai įdomu pamatyti kaip šis Formulės-1 bolidas su stogu būtų pademonstruotų savo jėgą.
Automobilio techninės charakteristikos : 

























































  Yamaha OX99-11
Gamybos metai
1992-93
Pagamintų vnt. kiekis
6 prototipai
Komponuotė
Viduryje sumontuotas variklis, RWD
Variklis V12, dohc, 5v/cil.
Tūris
3.5 litro
Galia
400 AG
Pavarų dėžė
6 bėgių mechaninė
Važiuoklė
Visur dvigubos skersinės svirtys
Padangos
Priekyje: 245/40ZR17; Gale: 315/35ZR17
Svoris
1100 kg
Maksimalus greitis
325 km/val.
0-100 km/val.
N.D




Yamaha OX99-11 galerija :



REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų