REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS


Vagys visoje Europoje nusitaikė į keliautojų automobilius. Nuo vasaros pradžios stebima, kad aktyviau vagiamos ne tik automobilių detalės, bet ir keliaujančių lietuvių automobiliai. Dažniau taikomasi į naujesnius modelius, o preferencijų prekės ženklams nematyti, rodo draudimo bendrovės „If“ duomenys.
„Nuo šios vasaros fiksuojame neįprastai daug lietuvių automobilių vagysčių Europoje, visais atvejais žmonės buvo išvykę atostogauti. Kai kurie viešbučiai ar kitos apgyvendinimo įstaigos negali pasiūlyti automobiliui saugomos, privačios aikštelės, dėl to žmonėms tenka automobilį parkuoti gatvėje – taip įvyksta nemaža dalis ne tik automobilių, bet ir jų dalių vagysčių. Kitos įvyksta tiesiog miesto centre“, – teigia Guoda Jasaitė, draudimo bendrovės „If“ transporto žalų grupės vadovė.
Automobilių vagystės šią vasarą nusidriekė per visą Europą: Lietuvą, Latviją, Lenkiją, Vokietiją, Nyderlandus, Prancūziją ir Italiją. Panašių atvejų, kad būtų vagiami tam tikro modelio automobiliai, nėra. Vienintelis pavogtų transporto priemonių panašumas toks, kad jos yra naujesnės, nuo 2017 iki 2022 m. „If“ duomenimis, buvo pavogti „Toyota“, „Peugeot“, „Nissan“ ir „Lexus“ automobiliai bei „Honda“ motociklas.
„Automobilių vagystėms augti įtaką galėjo padaryti situacija pasaulyje. Dvejus metus kamavęs koronavirusas, kuris dar iki galo nėra dingęs iš mūsų gyvenimų, karas Ukrainoje, infliacija – visi šie dalykai stipriai prisideda tiek prie naujų automobilių gamybos sutrikimų, tiek prie detalių deficito. Naudotų detalių paklausa taip pat nemažėja, o antrinėje rinkoje sudėtinga jų rasti – dėl to vagysčių taip pat dažnėja. Jei ekonomikos situacija pasaulyje nepasikeis, vagysčių skaičius gali tik augti“, – teigia G. Jasaitė.
Tokias vagystes išaiškinti ir automobilį surasti – ilgas procesas, todėl šiuo atveju vertėtų pagalvoti ir apie sudėtingesnes apsaugos priemones.
„Matydami šias tendencijas, vykstant į užsienį naujesniu automobiliu rekomenduojame apsvarstyti ir naudoti ne tik gamyklines apsaugos sistemas. Vagystės atveju situaciją itin palengvina papildomos apsaugos sistemos, kurios gali sekti automobilio buvimo vietą. Taip pat, norint apsisaugoti nuo vagysčių, automobilius geriausia statyti apšviestose aikštelėse, kuriose yra veikiančios kameros, nepalikti salone vertingų daiktų, ypač automobilio dokumentų – netekus jų gali pasunkėti žalos reguliavimas“, – sako „If“ ekspertė.
Kelionėje neradus savo automobilio, pirmiau reikėtų kreiptis į vietos policijos pareigūnus, o vėliau apie vagystę pranešti draudimo bendrovei: „Kiekvienu tokiu atveju bendradarbiaujame su teisėsaugos pareigūnais, kad nukentėjęs klientas kuo greičiau atgautų savo turtą arba gautų išmoką už patirtą žalą. Jei automobilio surasti nepavyksta, bet klientas turi kasko, draudimas kompensuoja didžiąją dalį naujo automobilio įsigijimo kaštų. Jeigu vagystė įvyksta užsienyje, tuomet suteikiama pagalba grįžti namo ir suteikiamas pakaitinis automobilis.“


Vagys visoje Europoje nusitaikė į keliautojų automobilius. Nuo vasaros pradžios stebima, kad aktyviau vagiamos ne tik automobilių detalės, bet ir keliaujančių lietuvių automobiliai. Dažniau taikomasi į naujesnius modelius, o preferencijų prekės ženklams nematyti, rodo draudimo bendrovės „If“ duomenys.
„Nuo šios vasaros fiksuojame neįprastai daug lietuvių automobilių vagysčių Europoje, visais atvejais žmonės buvo išvykę atostogauti. Kai kurie viešbučiai ar kitos apgyvendinimo įstaigos negali pasiūlyti automobiliui saugomos, privačios aikštelės, dėl to žmonėms tenka automobilį parkuoti gatvėje – taip įvyksta nemaža dalis ne tik automobilių, bet ir jų dalių vagysčių. Kitos įvyksta tiesiog miesto centre“, – teigia Guoda Jasaitė, draudimo bendrovės „If“ transporto žalų grupės vadovė.
Automobilių vagystės šią vasarą nusidriekė per visą Europą: Lietuvą, Latviją, Lenkiją, Vokietiją, Nyderlandus, Prancūziją ir Italiją. Panašių atvejų, kad būtų vagiami tam tikro modelio automobiliai, nėra. Vienintelis pavogtų transporto priemonių panašumas toks, kad jos yra naujesnės, nuo 2017 iki 2022 m. „If“ duomenimis, buvo pavogti „Toyota“, „Peugeot“, „Nissan“ ir „Lexus“ automobiliai bei „Honda“ motociklas.
„Automobilių vagystėms augti įtaką galėjo padaryti situacija pasaulyje. Dvejus metus kamavęs koronavirusas, kuris dar iki galo nėra dingęs iš mūsų gyvenimų, karas Ukrainoje, infliacija – visi šie dalykai stipriai prisideda tiek prie naujų automobilių gamybos sutrikimų, tiek prie detalių deficito. Naudotų detalių paklausa taip pat nemažėja, o antrinėje rinkoje sudėtinga jų rasti – dėl to vagysčių taip pat dažnėja. Jei ekonomikos situacija pasaulyje nepasikeis, vagysčių skaičius gali tik augti“, – teigia G. Jasaitė.
Tokias vagystes išaiškinti ir automobilį surasti – ilgas procesas, todėl šiuo atveju vertėtų pagalvoti ir apie sudėtingesnes apsaugos priemones.
„Matydami šias tendencijas, vykstant į užsienį naujesniu automobiliu rekomenduojame apsvarstyti ir naudoti ne tik gamyklines apsaugos sistemas. Vagystės atveju situaciją itin palengvina papildomos apsaugos sistemos, kurios gali sekti automobilio buvimo vietą. Taip pat, norint apsisaugoti nuo vagysčių, automobilius geriausia statyti apšviestose aikštelėse, kuriose yra veikiančios kameros, nepalikti salone vertingų daiktų, ypač automobilio dokumentų – netekus jų gali pasunkėti žalos reguliavimas“, – sako „If“ ekspertė.
Kelionėje neradus savo automobilio, pirmiau reikėtų kreiptis į vietos policijos pareigūnus, o vėliau apie vagystę pranešti draudimo bendrovei: „Kiekvienu tokiu atveju bendradarbiaujame su teisėsaugos pareigūnais, kad nukentėjęs klientas kuo greičiau atgautų savo turtą arba gautų išmoką už patirtą žalą. Jei automobilio surasti nepavyksta, bet klientas turi kasko, draudimas kompensuoja didžiąją dalį naujo automobilio įsigijimo kaštų. Jeigu vagystė įvyksta užsienyje, tuomet suteikiama pagalba grįžti namo ir suteikiamas pakaitinis automobilis.“

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų