REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Maždaug prieš penkiasdešimt metų, Ukrainoje įsikūrusi automobilių kompaniją „ZAZ“, pirmą kartą sukūrė komercinio pobūdžio automobilių serija, kuri buvo paženklinta „970“ ir „971“ skaičiais.
Kitaip negu daugelis „ZAZ“ kompanijos projektų, kuriuos iš anksto patvirtindavo vadovybė, šie mažyčiai komercinėms reikmėms skirti automobiliukai buvo kuriami be valdžios sutikimo. Šio projekto iniciatoriai buvo du inžinieriai : Jurijus Sorochkinas ir Leo Murshovas. Abudu inžinieriai buvo puikiai žinomi kaip „ZAZ 965“ automobilio kūrėjai, tad valdžia į šalutinę veiklą nuolatos žiūrėdavo pro pirštus.
Kaip bebūtų keista, tačiau pirmasis „ZAZ 970“ prototipas buvo sukurtas 1961 metais. Lygiai po metų, kai abudu specialistai visuomenei pristatė garsųjį zaporožietį.

Maždaug prieš penkiasdešimt metų, Ukrainoje įsikūrusi automobilių kompaniją „ZAZ“, pirmą kartą sukūrė komercinio pobūdžio automobilių serija, kuri buvo paženklinta „970“ ir „971“ skaičiais.
Kitaip negu daugelis „ZAZ“ kompanijos projektų, kuriuos iš anksto patvirtindavo vadovybė, šie mažyčiai komercinėms reikmėms skirti automobiliukai buvo kuriami be valdžios sutikimo. Šio projekto iniciatoriai buvo du inžinieriai : Jurijus Sorochkinas ir Leo Murshovas. Abudu inžinieriai buvo puikiai žinomi kaip „ZAZ 965“ automobilio kūrėjai, tad valdžia į šalutinę veiklą nuolatos žiūrėdavo pro pirštus.
Kaip bebūtų keista, tačiau pirmasis „ZAZ 970“ prototipas buvo sukurtas 1961 metais. Lygiai po metų, kai abudu specialistai visuomenei pristatė garsųjį zaporožietį.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

ZAZ970B_1


 
Pirmasis prototipas naudojo tuos pačius komponentus kaip ir mažasis zapukas. Net ir variklis buvo sumontuotas galinėje automobilio dalyje. Galinius varomuosius ratus suko „MEMZ“ oru aušinamas motoras, kuris išvystė 27 arklio galias. Nors 0.8 litro mažytis motoras buvo silpnas, tačiau pakankamai lengvą kėbulą turėjęs automobilis galėdavo pasiekti net 70 km/val. maksimalų greitį.
„ZAZ 970“ turėjo ne vieną, bet kelias modifikacijas. Projekto kūrėjai kurdami šį modelį norėjo sukurti pigų ir universalų įrankį įvairiausio plauko įmonėms. Pavyzdžiui : „ZAZ 970B“ - kompaktiškas krovininis mikroautobusas, kuris galėjo išlaikyti 350 kilogramų svorį,  o naudinga vidaus erdvė siekė net 2.5 kubinių metrų.
Kartu su „970B“ specialistai sukūrė šios modifikacijos keleivinę versiją, kuria galėjo keliauti šeši arba septyni keleiviai. Tačiau palyginus su kitomis modifikacijomis, keleivinė modelio versija turėjo keturių varomųjų ratų sistemą.

REKLAMA

zaz_970_01b


 
Tačiau kaip ir daugelis tokių savavališkų projektų, taip ir šis turėjo prieiti liepto galą. Kadangi tai nebuvo oficialus ir valdžios patvirtintas projektas, inžinieriai neturėjo teisės prašyti finansavimo tolimesnio projekto vystymui. O ką jau kalbėti apie serijinės gamybos pradžią.
Iš viso du gabūs specialistai sukūrė maždaug keturis prototipus, du iš jų buvo pavogti. Likusieji du egzemplioriai atsirado pas projekto kūrėjus : Jurijų Sorochkiną ir Leo Murshovą.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų