REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Ne vieną kartą įsitikinome kokią svarbą automanams turi pirmasis automobilis, kuris turėjo garbės ir kantrybės iškęsti pirmuosius nuotykius, netinkamai prisuktą varžtą ar šiek tiek atsainų požiūrį į tam tikrų komponentų remontą. Kiekvieno automano pirmasis automobilis galėtų papasakoti skirtingą istoriją, kurioje netrūktų nei spalvingų faktų nei malonių prisiminimų. 
Kadangi visos automanų istorijos yra išskirtinės ir įdomios, šį kartą nuvykome į saulėtąją Marijampolę. Kokiu tikslu? Tiesą sakant - dėl dviejų priežasčių. Pirmoji - pamatyti „
Miami Auto Club“ nario automobilių parką, o antroji - plačiau pakalbėti su automanu, kurio projektų sąraše šviečia tik „Volkswagen“ vardas. Kodėl? Būtent tai ir pabandysime išsiaiškinti.

Ne vieną kartą įsitikinome kokią svarbą automanams turi pirmasis automobilis, kuris turėjo garbės ir kantrybės iškęsti pirmuosius nuotykius, netinkamai prisuktą varžtą ar šiek tiek atsainų požiūrį į tam tikrų komponentų remontą. Kiekvieno automano pirmasis automobilis galėtų papasakoti skirtingą istoriją, kurioje netrūktų nei spalvingų faktų nei malonių prisiminimų. 
Kadangi visos automanų istorijos yra išskirtinės ir įdomios, šį kartą nuvykome į saulėtąją Marijampolę. Kokiu tikslu? Tiesą sakant - dėl dviejų priežasčių. Pirmoji - pamatyti „
Miami Auto Club“ nario automobilių parką, o antroji - plačiau pakalbėti su automanu, kurio projektų sąraše šviečia tik „Volkswagen“ vardas. Kodėl? Būtent tai ir pabandysime išsiaiškinti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nuotrauka (2)


Pirmojo automobilio įtaka
Ne vieną automobilį išbandę, ne vieną automobilį pakeitę automanai, labai dažnai pripažįsta, jog prieš penkis, dešimt ar net dvidešimt metų įsigytas pirmasis automobilis būna ypatingas, leidžia prisiminti malonias akimirkas ir svarbiausia - pakloja labai tvirtus pagrindus automaniškai ateičiai.
Nuvykę pas automaną, kuris daugeliui entuziastų yra žinomas Žilvės vardu, iškart buvome pasitikti su klausimu - „Ar norite arbatos?“ Kadangi prieš akis mūsų laukė pakankamai ilgas pokalbis, pasiūlymą atsigerti priėmėme su didžiausiu malonumu.
Nuo ko pradėti? Tradiciškai pokalbį su automanais pradedame nuo tradicinio klausimo - „Kaip susidomėjai automobiliais?“, tačiau šnekučiuojantis su Žilve, iki šio klausimo ėjome pakankamai ilgai. Iš pradžių aptarėme vyro kieme stovinčius projektus, įspūdžius iš šiemet įvykusių automanams skirtų festivalių ir tik tuomet pradėjome suprasti kodėl šio entuziasto kieme visuomet stovi „Volkswagen Golf“. Kartais - vienas, kartais - du, o šį kartą - visi trys.
Žilvino pažintis su automobiliais ir „Volkswagenais“ prasidėjo ne prieš kelis metus, o prieš beveik 20 metų - 1998 metais. Būtent tais metais Žilvinui sukako 18 metų, kuri atvėrė vartus į platų, absoliučiai jokių apribojimų neturintį pasaulį. Kiekvienas automanas puikiai supras, jog 18-asis gimtadienis svarbus ne tik dėl galimybės patekti į naktinius klubus ar atiduoti savo balsą Seimo rinkimuose. Pilnametystė leidžia pradėti pirmojo automobilio paieškas.
„Anuomet įdomių automobilių gatvėse tikrai netrūko, tačiau lazda turėjo du galus. Tuomet automobiliai buvo pakankamai brangūs, tad potencialių kandidatų sąrašas buvo pakankamai siauras“, -pasakojimą apie savo pirmojo automobilio įsigijimo istoriją pradeda Žilvinas.
Pirmasis „Volkswagenas“ leido susipažinti su tuometine Lietuvos automobilių kultūra, surasti daugybę bendraminčių ir suprasti koks smagus automobilis yra „Golf GTI“.
„Mano pirmasis „Golfas“ buvo ypatingas ir tuo, jog buvo aprūpintas „Zender“ firmos aksesuarais, kurie anuomet ne tik kainavo, bet ir atrodė įspūdingai. Dabar tik pagalvokite kokios vertės tokie „Golfai“.

REKLAMA

MK1


Ši nuotrauka parodo kaip anuomet atrodė pirmasis Žilvės „Golfas“. 
Pertrauka
Automobilių entuziastu galima būti visą gyvenimą, tačiau net ir turint labai daug noro, galimybės ne visuomet leidžia išlikti automaniškos kultūros epicentre. Žilvinui nusprendus kurti šeimą, visas dėmesys buvo skirtas būtent jai, o ne automobiliams - projektams, kurie reikalauja ne tik daug dėmesio, bet ir investicijų.
„Viskas gavosi natūraliai. Išvykau padirbėti į užsienį, pradėjome galvoti apie namo statybas, atsirado vaikai. Kad ir kaip būčiau norėjęs krapštytis prie automobilių, tačiau tam tiesiog nebuvo laiko, o ir prioritetus sudėliojau taip, jog šeima būtų pirmoje vietoje“,  - priduria Žilvinas.
Vis dėlto, šeimynišką idilę sudrumstė gimtajame mieste pamatyta pirmoji meilė - pirmasis automobilis - „Volkswagen Golf GTI“.
„Aš savo automobilį radau po dešimties metų - numestą, sudraskytą, sudrakonintą. Tiesiog negalėjau praeiti pro šalį ir palikti jį toje vietoje toliau kirmyti“.
Nieko nelaukęs, Žilvinas labai greitai surado pirmuko savininką, kuris labai stipriai nesispyriojo ir perleido automobilio raktelius automanui, kuris žinojo kokią vertę mūsų pasaulyje turi originalus pirmos kartos „Golf GTI“.
Nusprendęs sugrįžti į automaniškų projektų pasaulį, Žilvino pirmuoju projektu tapo karine tematika pagražintas „Golf“ hečbekas. Praplatintos ratų arkų, sužeminta pakaba, keletas subtiliai atrodančių aksesuarų ir turime automobilį su kuriuo būtų galima dalyvauti įvairiuose automanų susitikimuose.

REKLAMA
REKLAMA

MK1


„VW Army“ užrašu pažymėtas „Golf“ nebuvo vienintelis projektas su kuriuo Žilvinas keliaudavo į pirmąsias prie žemės prigludusių automobilių parodas ar susitikimus. Vienas iš jų - „Refresh“, kuris pirmą kartą įvyko 2013 metais ir tapo vienu iš tų renginių, kuriame didžiausias dėmesys buvo skiriamas tik modifikuotiems automobiliams.

Golfas


Turėdamas silpnybę pirmos kartos „Golf“, Žilvinas niekuomet nepraleisdavo progos užsiregistruoti ir iš Marijampolės nuvykti į Vilnių bei pademonstruoti kokį projektą jis lipdė ne sezono metu. Taip laikui bėgant daugelis automanų jį pradėjo asocijuoti būtent su pirmos kartos „Golf“, nes kiekvieną sezoną į bendro naudojimo kelius jis išvažiuodavo su truputėlį arba radikaliai pasikeitusiais modeliais.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

MK1 (2)


Ruošiasi susikoncentruoti į vieną
Atvykę į svečius, mus iškart pasitiko ne vienas, bet keletas stilingai atrodančių „Golfų“, tačiau tuo stebėtis nereikėtų. Net ir pats Žilvinas pripažįsta, jog prisirišti prie vieno projekto jis nemėgsta.
„Vienu metu turėjau 6 ar 7 modelius. Visas kiemas buvo užkištas jais. Kiekvienas iš jų puikiai pasitarnavo kaip donoras ar atsarginės detalės „tiekėjas“. Be to, nereikalingas dalis parduodavau kitiems entuziastams, kurie taip pat buvo nusprendę prikelti pirmos kartos „Golfą“. Gaila, jog metams bėgant jų vis mažėja, nes dabar nusipirkus pirmuką ir nusprendus jį pastatyti ant kojų, entuziazmas labai greitai pradingsta, kai jį išardai ir pamatai kiek dėmesio ir investicijų reikalaus kėbulas.“
Bet dabar susikoncentruokime į automobilius, kuriuos matome Žilvino kieme : „Ryklio“ pravardę turintis „MK1“, kelionei į Daniją paruoštas „MK2“ ir visai neseniai į automano kiemą atvykęs MK2 GTI“. Nuo kurio pradėti? Pradėkime nuo įžymiojo „ryklio“, kuris buvo matomas ne tik „Freshfit“ parodoje, bet ir kituose automanų susibūrimuose.

REKLAMA

Nuotrauka (12)


„Ryklys ir baltas „MK2“ buvo nupirkti iš to pačio asmens - Kęstučio iš „MK1“ klubo. Su juo bendraujame nuo senų laikų“, - pasakojimą apie šį projektą pradeda Žilvinas.
„Anuomet jis norėjo šį automobilį parduoti už 10 000 litų. Aš apžiūrėjau automobilį ir pasakiau jam - išsiimk viską ką įmanoma ir man parduok už mažesnę sumą.“
„Iš pradžių galvojau, jog pasiūlęs tokią mintį jis man parodys vidurinį pirštą, tačiau viskas gavosi geriau negu tikėjausi. Nusiėmė ratus, išsiėmė saloną, liko tik variklis.“
Susitaręs pirmuką nusipirkti už dvigubai mažesnę sumą, Žilvinas sėdo už naujai įsigyto automobilio vairo ir išsileido į kelionę iš pajūrio į Marijampolę.
„Kol grįžau - sušalau, nes jame nėra šildytuvo, bet grįžau“, - su šypsena veide pirmąją kelionę prisimena automanas.
Sekantis žingsnis - žmogaus paieškos, kuris galėtų pagaminti naujas kėbulo dalis, kurios padėtų įgyvendinti „Golf“ entuziasto viziją.
Pasisėmęs įkvėpimo iš interneto platybių, Žilvinas nuvyko pas niekuo neišsiskiriančius specialistus, kurie labai greitai ir kruopščiai pagamino visas reikiamas dalis.
„Aš jiems parodžiau, o jie iš oro padarė visą bodykitą. Vienas, du ir yra.“

REKLAMA

Nuotrauka (21)


Kaip ir minėjome anksčiau, antrasis „Golf“ į Žilvino kiemą taip pat atvyko iš pajūrio, tik šį kartą kelionė į namus buvo žymiai patogesnė ir komfortiškesnė. Ne tik dėl to, jog automobilis naujesnis ir yra malonesnis vairuoti, bet ir dėl to, jog „Golfas“ turi automatinę pavarų dėžę, kuri veikia ne ką prasčiau negu kai kuriuose naujuose modeliuose.
„Taip jau atsitiko, jog Danijoje nusipirkau ant šio „Golfo“ matomą bodykitą. Planų jį uždėti ant tam tikro automobilio neturėjau, tačiau taip išėjo, jog mano kieme atsirado dar vienas „Volkswagenas“, o aš negalėjau praleisti progos išbandyti naujus aksesuarus ant „MK2“. Be to - bodykitas užsidėjo idealiai, net spalva atitinka kėbulo spalvą.“
Deja, atvykę aplankyti „Golfų“ šeimynos sužinojome, jog baltos spalvos „Golfas“ jau turi naujus namus ir šiuo metu važinėja Danijos keliais.
„Ironiška. Šį „Golfą“ iš manęs nusipirko tas pats žmogus, kuris man pardavė bodykitą“, - priduria Žilvinas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Nuotrauka (11)


Naujausias šeimos narys - „MK2 GTI“, į Marijampolę atvyko iš Vilniaus. Taip, tai dar vienas „Volkswagenas“, tačiau nuo kitų projektų jis išsiskiria tuo, jog jame plakanti širdis sugeba sukelti labai daug triukšmo ir veide nupiešti milžinišką šypseną.
„Raketa“, - vienu žodžiu apibūdina savo naujausią projektą Žilvinas.
Šiuo metu variklis išvysto ~ 150 arklio galių ir ~ 160 Nm - moderniais standartais - tai nėra labai daug, tačiau atsižvelgiant į mašinos svorį - daugiau negu pakankamai be to. Prie žvitraus ir sportiško automobilio charakterio prisideda „Momo“ vairas, standi pakaba bei tiksliai veikianti pavarų dėžė.
Šiuo metu naujausias šeimos narys dar neturi tikslaus tikslo. Pagal dabartinį planą, antrukas taps absoliučiai standartiniu ir originaliu „Golf GTI“ arba pasikeis neatpažįstamai. Norite užuominų? „Golfų“ karalystėje gyvenantis automanas neslepia, jog jį labai stipriai domina idėja antruką aprūpinti „Pandem“ kėbulo detalėmis, kurios kardinaliai pakeičia santūriai atrodančio „Golf“ eksterjerą. Būtų platinamos ratų arkos, ratų tarpvežė, atsikratomas viršsvoris ir kas be ko - didinama variklio galia. Trumpai tariant - „Race“ stiliaus „Golfas“ su labai stipriu užtaisu po variklio dangčiu.

REKLAMA

Nuotrauka (23)


Svajonė - klasikinis „Porsche“
Žilvinas pripažįsta, jog pastaruoju metu vis dažniau pagalvoja apie rimtesnio kalibro projektą, kurio įgyvendinimas būtų realus ir įmanomas. Pradėję šnekučiuotis apie svajonių projektą ir automobilį, Žilvinas labai greitai įvardina, jog jis norėtų savo garaže turėti „Porsche 911“ - vieną žymiausių sportiškų automobilių pasaulyje.
Ar tai turi būti naujas „Porsche 911“? Vienareikšmiškai - ne. Automanas mano, jog nauji automobiliai nesugeba suteikti tokių emocijų kaip seni modeliai.
„Teko čiupinėti ne vieną brangų automobilį. Pripažinsiu - įspūdinga, bet viskas tuo ir baigiasi.“
Tad kokį „911“ jis norėtų turėti savo rankose? Tai greičiausiai turėtų būti aštuntame arba devintame dešimtmečiuose pagamintas modelis - vienas iš tų, dėl kurio aukcionuose pešasi pasiturintys automobilių kolekcionieriai.
Žilvinas pripažįsta, jog įsigyti tokį modelį būtų pakankamai sudėtinga, nes šių mašinų kainos siekia neregėtas aukštumas. Tad ar jau atėjo metas nurašyti šią svajonę? Tiesą sakant - ne. Automanas turi planą chuliganą, kuris sąlyginai mažą sumą leistų turėti klasikinį „Porsche 911“.
Visų problemų sprendimo būdas - „Covin“ - tai įmonė, kuri specializuojasi „Porsche 911“ replikų gamyba, o tiksliau - detalių gamyba, kuri leidžia savomis rankomis pasigaminti beveik identiškai atrodančią „911“ kopiją. Ant „Volkswagen Beetle“ platformos konstruojamos replikos gali būti komplektuojamos su įvairiausių tipų varikliais - viskas priklauso tik nuo projekto autoriaus norų ir poreikių. Esant reikalui automobilį galima aprūpinti kukliu „Beetle“ motoru arba žymiai pajėgesniu „Ford“ agregatu, kurie yra beprotiškai populiarūs D.Britanijoje. Tad jeigu niekas nesumaišys kortų, galbūt artimiausioje ateityje Žilviną automanų susitikimuose išvysime sėdint ne už „Volkswagen“, o už „Porsche“ vairo.

Porsche 911 replika


GALERIJA


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų